Se enkelt indlæg
Gammel 03-11-2013, 10:23   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
På 8 år har KBH ikke formået at rette op på de mange sagsbehandlingsfejl

Hej Peter - tak for denne gode tråd

Vil lige følge op på dit sidste eks. på, hvordan det står til i DK med udpluk fra de 3 artikler fra "Tanten":

[QUOTE]Og i de sager, hvor den uafhængige klageinstans, Borgerrådgiveren, af egen drift har foretaget undersøgelser, bliver der konstateret fejl i 62,6 pct. af sagerne. Og sådan har det set ud lige siden Borgerrådgiveren, der svarer til Folketingets Ombudsmand, blev etableret som institution i 2004.[/QUOTE]

Lektor i forvaltningsret på Aalborg Universitet Sten Bønsing:

Citat:
»Det er mærkeligt, at de ikke lærer af deres fejl. Kommunen må nu engang starte med at overholde lovgivningen. Derefter kan man tage sig af det mere politiske – om man vil have en svømmehal eller hvor mange plejehjem, man vil have,« siger han.
Samme lektor efterlyser, som løsning bedre uddannelse til SB'erne. Hvilket jo altid vil være godt, men som det kan læses på K10 og i gentagne avisartikler knibner det åbenbart ikke med evnerne for bevist og fantasifuld fejlfortolkning af lovgivningen fra en stor del af SB'ernes side, hvilket bestemt må øge fejlprocenten væsentligt.

En BR fra konservative kommer med flg. udtalelse:

Citat:
er der ganske enkelt ingen, der tager Borgerrådgiveren, Johan Busse, alvorligt.Men ingen politikere gør noget ved det. Borgerrådgiveren afdækker en masse fejl, men det får absolut ingen konsekvenser i forvaltningerne.
Man bør være OBS på at det er "Tanten", der bringer disse artikler og ikke mindst hvem de støtter til såvel kommunalvalg som folketingsvalg. Hvorfor der kan være en interesse i at lade blå blok fremstå, som dem der vil gøre noget ved dette vedvarende problem.

BR fra S, Ikram Sarwar udtaler flg.:

Citat:
"..når man handler med mennesker i forvaltninger med meget borgerkontakt, bliver der begået fejl, og jeg er ikke fortaler for nogen nulfejlskultur."
Jeg bemærker mig ordvalget:"handler med mennesker" ud over hans standpkt.

Og samme BR'er I. Sarwar udtaler også til "Tanten":

Citat:
"..jeg er ikke så optaget af antallet af klager, mere af typen af klagerne – at vi ikke får de samme typer klager år efter år. Og jeg er sikker på, at hvis man dykker ned i substansen, er der sket forbedringer«
Meget væsentlig for K10 brugere og andre med relation til enten social- el. beskæftigelsesforvaltningen skrives der flg.:

Citat:
Ifølge Borgerrådgiverens rapport er det dog de samme klagetyper og forvaltningsområder, der går igen år for år: Især sagsbehandlingstiden og vejledningen halter. Og det er især social- og beskæftigelsesforvaltningen, borgerne har dårlige oplevelser med.
Flg. initiativer er iværksat fra BR'erne på landets største rådhus:

* en pulje ( 4 mil.) penge til afkorte sagsbehandlingstiderne på handicapområdet
* ny evalueringmodel for hvilke fejl i hvilke forvaltninger

Link: http://www.b.dk/politiko/stribevis-a...aa-ottende-aar
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 03-11-2013 kl. 10:34.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat