Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2011, 10:43   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Når I skriver at kommunen anke mod det som beskæftigelsesankenævnet har fastslået ikke har opsættende virkning og at det på dansk betyder at indtil beskæftigelsesankenævnet igen har truffet en afgørelse, skal man i den mellemliggende periode ha sine sygdagpenge tilbage.

Hvis dette er korrekt så må jeg være en af dem der indtil nu er blevet frataget denne ret. idet jeg har en ankesag kørende i beskæftigelsesankenævnet pga. kommunen fratog mine sygedagpenge i 08.

Beskæftigelsesankenævnet hjemviste sagen pga fejl og mangler.
Kommunen fastholder deres afgørelse, som jeg naturligvis igen har anket
Sagen ligger hos Beskæftigelsesankenævnet for en ny afgørelse

Hvor står jeg iflg. ovenstående:
1 Skulle jeg have den manglende ydels udbetalt indtil sagens afgørelse ?
2 Eller må jeg bare acceptere, at ydelsen er stoppet indtil sagens afgørelse ?

Kh
M2y

Ja kommunen skal have genoptaget dine sygedagpenge indtil en ny afgørelse igen (hvis afslag igen efter fornyelse af sagen).

Hvis du mener, du ikke har fået genoptaget dine sygedagpenge efter hjemvisning fra nævnet, så ring gerne til nævnet, for så må de give din kommune en lille løftet pegefinger. Og skriv også en klage til jobcentret over den manglende ydelse efter hjemvisning. (for det betyder ikke engang at kommunen har fået medhold - ej heller borger - nævnet mener blot at sagen er afgjort i sådan forkert helt forkert, at den skal gøres om)

Det vil sige, at hjemvisningen fra nævnet til kommunen giver dig ret til at få sygedagpenge igen fra, hvor de stoppede den. Den skal du gerne blive ved at få indtil, kommunen træffer en ny afgørelse - og stop af ydelsen, hvis de fortsat mener, den skal stoppes.

Bliver nu dog i tvivl. Det ser vist ud til, at det er først, når der er truffet den endelige afgørelse i nævnet. Og hvis medhold, så sygedagpenge i tilbagevirkende kraft helt fra, hvor jobcentret har stoppet den. Kender selv en, som har fået sin sag hjemvist mindst 2 gange... Og her fik hun at vide fra nævnet, at hvis hun fik medhold næste gang, skulle hun have sygedagpengene i tilbagevirkende kraft.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat