Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2017, 14:32   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Jeg er i gang med mange små justeringer i min økonomi, nyt mobilabonnement, billigere forsikringer osv, så har man da hurtigt fundet 500 kr pr måned

- Ja som sagt er hovedformålet at få årsopgørelsen så tæt på 0 som muligt, altså så der ikke er restskat jeg skal betale, og heller ikke overskydende de bare beholder, da det bedre kan svare sig at betale dyre lån end SKAT i første omgang.
Når nu du er i gang med at justere dine forsikringer, så vær lige obs. på at der altså er nogen forsikringsselskaber som giver rabat til pensionister, så undersøg enten på deres hjemmeside eller ring og spørg, det ville jo være dumt ikke at få den rabat med i købet hvis det er muligt

En anden ting du bør være obs. på og det er at skattegæld heller ikke er helt billig, ifølge deres hjemmeside var den 8,05 procent pr. år i 2015, det er mærkeligt at den ikke er opdateret.
Selvfølgeligt er der mange gældsposter som kan være dyrere, men bare så du er klar over det.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234848
Citat:
Hvis du ikke betaler din gæld


Hvis du ikke betaler din gæld, løber der renter på. Renten er 8,05 procent pr. år (2015).

Undtagelser

Ved gæld hvor renten er aftalt mellem dig og din kommune (fx boligydelseslån), eller hvor renten er direkte nævnt i et lånedokument, skal du fortsat betale den aftalte rente i stedet for inddrivelsesrenten på 8,05 procent pr. år (2015).

Gæld uden renter

Der løber ikke renter på:
•Straffelovsbøder

Gebyrer

Hvis vi sender dig en rykker eller tilsigelse til udlægsforretning, skal du betale et gebyr.

Gebyret for en rykker er 140 kr. og for en tilsigelse 450 kr.

Hvis SKAT gennemfører en udlægsforretning, skal du også betale retsafgift og eventuelle sagsomkostninger.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat