Se enkelt indlæg
Gammel 05-03-2011, 15:00   #34
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Umiddelbart vil jeg mene at dette ikke i sig selv er tilstrækkeligt til at bevilge revalidering.

Alder, erfaring på arbejdsmarkedet, kompetencer der kan bruges på andre områder/stillinger, muligheden for at starte umiddelbart i ufaglært arbejde er mere vigtige end muligheden for at kunne vende tilbage til sit tidligere erhverv.

Ankestyrelsens praksis har taget en skarp drejning væk fra det kompenserende princip. Der er idag meget mere vægt på "hurtigst muligt tilbage i arbejde" hvilket vil sige at hvis man på nogen måde vil kunne varetage arbejde - også indenfor det ufaglærte område - så er man ikke revalideringsberettiget.
Undskyld, du har ret, det var selvfølgelig for unuanceret!
Det var mest ment ift. at det jo var det de selv kom frem til i denne sag!

Citat:
Oprindeligt indsendt af SusanneB Se meddelelser
Hej Andersine,

Mange tak for din melding. Er glad for at høre din mening i denne sag.

Jeg har et spørgsmål til dig angående ressourceprofil/arbejdsevnejournal.

Hvad er forskellen på når der ved kommentarerne står "Kladde" og "Godkendt".

Hvad er det der er sket for at noget ændrer sig fra "Kladde" til "Godkendt".

Og hvilken betydning har det for ens sag hvilken status de enkelte kommentarer har?

Mange hilsner
SusanneB
Det er sådan rent it mæssigt. Om man har "låst" feltet eller ej.
Vi har faktisk haft en længere diskussion på mit arbejde, hvornår vi må låse en profil. For noget taler både for og imod.
Hvis jeg sender en ikke-låst profil ud, kladde, så kan jeg jo, i princippet hvis jeg var en møgsagsbehandler, ændre i teksten efter at borgeren har godkendt den. Men hvis den er låst, så kan jeg jo ikke ændre i teksten, hvis borgeren gør mig opmærksom på fejl, så kan jeg kun tilføje kommentarer.

Er der nogen herinde der har en holdning til det, for vi har faktisk ikke kunnet finde frem til et endegyldigt svar?

Min metode er blevet, at jeg altid (selvfølgelig vel?) udfylder profilen med borgeren, laver mine vurderinger, låser profilen, og sender den til partshøring. De få gange der så kommer ændringer, så tilføjer jeg det enten som en revurdering af mine egne noter, eller som en borger kommentar, hvis borgerens indput ikke ændre mine vurderinger.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat