Se enkelt indlæg
Gammel 26-08-2010, 09:55   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er 26 og på kontanthjælp på 6. år.

Jeg er psykisk syg og har været omkring mange ting indenfor det felt.
De første år (første "udbrud" kom i slutningen af 2004) flere indlæggelser med svær depression, paranoid psykose og svær selvskade (cutting). Var også omkring OCD og mani.
Har altid haft tendens til spiseforstyrrelse, og det tog helt over for ca. 3 år siden og jeg afsluttede behandling for 1 år siden.
Jeg har de generelle diagnoser emotionel ustabil personlighedsstruktur (borderline) og senest affektiv bipolar lidelse (maniodepressiv - jeg har en atypisk form med svingninger inden for hvert enkelt døgn).

Jeg har efter at fået ny psykiater været velmedicineret og stabil i cirka et halvt år, men er fortsat MEGET langt fra arbejdsmarkedet eller uddannelse.

Jeg har det seneste halve år været tilknyttet Projekt Springbræt hvor igennem jeg har været i fitnesscenter med personlig træner 2 gange om ugen og har haft tæt kontakt til en socialrådgiver som kommer på hjemmebesøg ca. ugentligt. Men selv centret to gange om ugen har jeg haft svært ved at passe.
Forløbet i Projekt Springbræt er lige blevet forlænget således at socialrådgiveren fortsat kan støtte mig indtil det bliver afklaret hvad der skal ske næst.

Min psykiater anbefaler førtidspension eller ihvertfald komplet fritagelse fra al aktivering.
Det bakker socialrådgiveren op om.
Jeg selv vil foretrække at afsøge om jeg vil kunne klare et flexjob på meget få timer. Sandsynligvis vil jeg dog ikke kunne fastholde det i længden - men vil gerne prøve.

Jeg skal til samtale med sagsbehandler d. 2. september med henblik på at finde ud af hvilken retning min sag skal gå i (fp, flex eller andet).

Jeg er som så mange andre glad for K10 og bruger en del tid her. Har fået mange gode råd, og opbakning når jeg har været ude i tovene, og jeg kan godt lide at komme med input til andres indlæg. Har en del viden om SU, revalidering i forbindelse med uddannelse, kontanthjælp og diverse former for tilskud man kan søge når man er på kontanthjælp.

Og så hedder jeg som brugernavnet antyder Anna.

Sidst redigeret af annagw; 26-08-2010 kl. 09:57.
annagw er ikke logget ind