Se enkelt indlæg
Gammel 22-04-2016, 07:23   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke sige om kommunens krav om afklaring i din nuværende situation er rimelig, men ved fra egen erfaring at afklaring af arbejdsevnen kan ske på flere måder.

Jeg stod lidt i samme situation for 2 år siden, hvor min daværende kommune pressede på for at få afklaret min arbejdsevne på normal vis eller det skulle vistnok kun være virksomhedspraktik i starten, men det er nu så også lige meget.

Enden på det hele blev, efter god hjælp fra min praktiserende psykiater og en psykiatrisk speciallægeerklæring (bestilt og betalt af kommunen) at jeg skulle gennem et samtaleforløb ved en ergoterapeut på et af kommunens steder. Samtaleforløbet skulle munde ud i en funktionsbeskrivelse som kan træde i stedet for en egentlig arbejdsprøvning og som ville forbedre dokumentationsgrundlaget ved senere møde med rehabiliteringsteamet.

Samtaleforløbet bestod af 6 møder af 1 time. Funktionsbeskrivelsen kan være meget individuel og i mit tilfælde beskriver den min hverdag og hvilken betydning min sygdom har på den. Eks. at jeg ligesom dig udtrættes af selv kortvarige møder. Eller hvordan sygdom har ændret min hverdag og især fritidsinteresser over tid. Ergoterapeuten skriver i sin konklusion: Jeg har svært ved at se hvilke ressourcer eller udviklingsmuligheder, der kan hjælpe xxx tilbage til arbejdsmarkedet.

Kommunen beslutter på baggrund af de lægelige oplysninger og ikke mindst funktionsbeskrivelsen at sende min sag til rehabiliteringsteamet som indstiller at jeg skal tilkendes førtidspension, hvilket sker kort tid efter.

Håber at du kan bruge ovenstående til noget

Brugeren 'gisne' har også fået udarbejdet en funktionsbeskrivelse, dog gennem 'Klinisk funktion' og med lidt andet indhold end min men kan sikkert bekræfte, at en funktionsbeskrivelse kan være guld værd og udslagsgivende for en positiv afgørelse om førtidspension.
job er ikke logget ind   Besvar med citat