Se enkelt indlæg
Gammel 26-08-2009, 12:34   #1
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Henrik Day Poulsen psykiater

Her alle i gode folk på k10. Jeg vil gerne vide om nogen her i forum kender psykiateren Henrik Day Poulsen, om I har gode/dårlige erfaringer med ham?

Skal møde ham om en uges tid, og er ret nervøs. Som sædvanlig er min paranoia brudt ud igen, så jeg er på piller igen. Suk. Får det aldrig en ende?

Har fundet et link om ham her - han virker som en selvglad type der hader lighedstanken. Uff jeg gyser ved tanken om at møde ham. Kan man få en anden og hvordan gør man?

link:
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2005_21_47342


uddrag:
Han understreger, at USA også har mange negative sider, og at han på ingen måde er Bush-tilhænger. »Men«, siger han så, »amerikanerne belønner folk, der gør en indsats. De erkender, at alle ikke er lige. At nogen er bedre end andre til nogle ting. Det kan jeg godt li'«, siger han og kaster sig ud i en nedsabling af børnechecken, som han kalder et samfundsøkonomisk misfoster, fordi den netop skal ud til alle.

»For eksempel kan amerikanerne sagtens finde på at diskutere, hvad de tjener, når de sidder omkring middagsbordet. Det ville være usandsynligt ved et middagsselskab i Danmark. Hvis du tjener en million dollars om året, siger de `GUD, den person må være talentfuld, siden han kan tjene så mange penge'. I Danmark ville det udløse misundelse: ,Hvordan har han nu lige tjent de penge? Kan det nu også være helt rigtigt`? Mange kolleger i USA bemærkede, at jeg havde en ph.d.-grad. Det var et kvalitetsstempel, og det anerkendte de. De sagde, du er ambitiøs, og det kan vi godt lide. Hvilket jeg også er«.

At være ambitiøs er et plusord i USA. Det er det også i Henrik Day Poulsens bevidsthed. I det hele taget mødte Henrik Day Poulsen en kultur, som på mange måder harmonerede med hans grundlæggende overbevisninger.

»Alle mine venstreorienterede gymnasielærere og universitetslærere havde haglet USA ned for at være asocial og menneskefjendsk. Nærmest helvedes forgård,

Sidst redigeret af Webmaster; 27-08-2009 kl. 11:32. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat