Se enkelt indlæg
Gammel 09-03-2017, 23:04   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Men så her i sidste uge, mandag den 30. januar, får jeg af vide, af min mentor, at kommunen ikke mener, at de har nok bevis på, at jeg har smerter nok til at de kan/vil give mig fleksjob. Og den er ikke engang kommet op til REHAB.

Der er lægelige papirer fra Rigshospitalet, Den private smerteklinik i Herlev og egen praktiserende læge. Har selv skrevet et par A4-sider og beskrevet med egne ord, hvordan jeg har det og sendt til SB, igår.

Jeg kan ikke forstå hvorfor, kommunen går stik imod alle andre lægelige vurderinger?
Du skriver ikke hvilke vurderinger lægerne er kommet med, men generelt er det sådan, at det er kommunen, og kun kommunen, der kan vurdere arbejdsevnen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Så kom der lidt nyt fra kommunen, men de er blæste i deres hoveder.
Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over den kommunale sagsbehandling, især når du oplever, at en sb er lige hurtig nok til at love dig en afslutning på sagen.
Men så vidt jeg kan se, så er den helt efter bogen. Den der har lavet vurderingen gør hvad han/hun kan for at du bliver afklaret ordentligt, sådan at din sag ikke bliver afvist af teamet fordi du ikke er ordentlig afklaret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Undertegnede vurderer, at det er behov for at X også bliver afprøvet i ANDRE
arbejdsfunktioner end vareopfyldning (dem som han har lavet indtil nu),
Iflg. loven skal der laves en bred afklaring, så det kan vurderes om din arbejdsevne er nedsat i ethvert erhverv.
Hvis du kun er afprøvet i en enkelt funktion, så kan det (teoretisk) ikke udelukkes, at du har en større arbejdsevne i en anden jobfunktion.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
og det må gerne være med mere varierende arbejdsfunktioner - dette for at sikre, at han gennemfører en bred og varieret praktik.
Det er nemmest hvis der kan etableres en praktik på en arbejdsplads hvor der er mulighed for, at du kan afprøves i flere jobfunktioner, så du ikke risikerer, at skulle i flere praktikforløb.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Udover dette vurderer undertegnede, at det er behov for at X også bliver afprøvet med et langt højere timetal end tilfældet har været, og at han fremadrettet skal øge timetallet op på mindst 20-25 timer per uge, dvs. at han i en periode også skal afprøves med mindst 20 timer om ugen på arbejdspladsen .
Igen er det for at sikre, at afprøvningen lever op til reglerne, så din sag ikke afvises når den skal for teamet.

Hvis du ikke er afprøvet på mere end 3x3 timer, så kan det (teoretisk) ikke afvises, at du kan klare flere timer, evt. i en anden jobfunktion.

Men, og dette er vigtigt, når du er i en afprøvning, så bør du skrive dagbog, dagbogen vil være din dokumentation for hvordan du fungerer, både på jobbet og i fritiden.
Her kan du se hvordan en dagbog kan se ud: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
I øvrigt skal erfaringerne fra praktik fremover grundigt beskrives af leverandøren (HKI eller anden leverandør). Det skal fx beskrives nøje hvordan X fungerer på de højere timetal, og hvorfor timetallet eventuelt justeres nedad. Herunder skal det også redegøres for bl.a. effektiv arbejdsevne (dvs. faktisk arbejdspræsentation, efter at det er taget højde for pauser, arbejdstempo osv.)
En velskrevet rapport fra den der står for praktikken kan være guld værd.

Når du skriver dagbog, så bør du sende den til både sb og konsulent (fra HKI eller anden leverandør) hver uge, så ingen kan påstå, at have været uvidende om situationen. Enten sender du den i mail, eller også møder du op og aflever den mod kvittering.

Du skal ikke lade dig skræmme af, at de vil afprøve dig på et højere timetal, du kan ikke mere end du kan.
Det vigtigste i sådan en afprøvning er, at du møder op til den aftalte tid.

Start med at spørge sb/konsulent hvad du skal gøre, hvis du en dag ikke kan klare de aftalte timer og er nødt til, at gå hjem før tid, af helbredsmæssige årsager.
Svaret kan f.eks. være, at du skal starte med, at sige det til en kontaktperson på afprøvnings-stedet og derefter ringe/maile til sb/konsulent.

Mød op hver dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det. Også selvom det betyder, at du blot kommer for, at fortælle, at du har det meget skidt og går hjem igen.

Hvis du bliver hjemme, og ringer og melder dig syg, så kan de ikke vurdere dig, og så risikerer du, at skulle i en ny afprøvning.

Sig fra og gå hjem når du ikke kan klare, at arbejde mere.

Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen.

Husk, du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.


I min sidste afprøvning var det aftalt, at jeg skulle være der i 4 timer, 4 dage om ugen, men det holdt kun de første to dage. Resultatet blev, at jeg havde en arbejdsevne på 6-7 timer om ugen.
Inden jeg begyndte havde jeg spurgt konsulenten hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag var nødt til at gå før tid p.g.a. smerter.
Hans svar var, at jeg skulle sige det til chefen og derefter ringe til konsulenten.
Så jeg var i tæt kontakt med min konsulent.

Da jeg læste konsulentens rapport var jeg slet ikke i tvivl om, at han havde læst min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat