Se enkelt indlæg
Gammel 28-01-2018, 11:00   #9
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Hvis du har arbejdet hele foregående år i fleksjob er du berettiget til 25 dages ferie med ledighedsydelse.

Men du arbejder "kun" 16.5 time ugentligt, hvorfor jeg tænker, at det som din arbejdsgiver indberetter, er de antal feriedage, som du optjener via dit arbejde - altså med løn eller feriepenge. Dette modregnes i de "25 dages ferie med ledighedsydelse".

Resten af de 25 dage er på ledighedsydelse.

Hvis du googler "fleksjob antal feriedage" kan du læse mere, fra bl.a. fagforeninger, DUHK m.v.
Hvis jeg har arbejdet hele det foregående år, så er det vel ikke ledighedsydelse jeg er berettiget til, for jeg optjener feriepenge 12,5 % og efter DUHK som du henviser til så optjener jeg feriedage altså 25

Iflg Borger Dk, så har jeg ret til 25 dages ferie, så en fejl fra Arbejdsgiver som jeg vil forlægge

Som ansat i fleksjob er du omfattet af ferielovens regler. Dvs. du optjener ret til 25 dages betalt ferie, som enten er løn under ferie eller feriegodtgørelse. Ferien holdes med fem dage om ugen. Det gælder også, selvom du ikke arbejder fem dage om ugen.


Citat fra Borger.dk

Du optjener ret til betalt ferie i fleksjob

Som ansat i fleksjob er du omfattet af ferielovens regler. Dvs. du optjener ret til 25 dages betalt ferie, som enten er løn under ferie eller feriegodtgørelse. Ferien holdes med fem dage om ugen. Det gælder også, selvom du ikke arbejder fem dage om ugen.

Hvis du modtager løn eller feriegodtgørelse under ferie, kan du få fleksløntilskud under ferien.
Tilskuddets størrelse bliver udregnet på baggrund af den udbetalte løn eller feriegodtgørelse, på samme måde som når du ikke holder ferie i fleksjobbet.

Sidst redigeret af last47; 28-01-2018 kl. 11:21.
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat