Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2012, 01:41   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Hejsa..
Har "et" forvirrende spørgsmål omkring revalidering.
Jeg er i november overgået til revalidering fra sygedagpenge i over 4 år, gennem de 4 år er min sag blevet sjusket meget, har haft en sagsbehandler som bla sagde hvis jeg ikke magtede revalidering, så kunne jeg heldigvis ryge på kontanthjælp, så var jeg ikke deres problem længere og jeg sgu huske at mit hoved ikke fejlede noget..
Lider af en kronisk nervesygdom, går på smerteklinik, men der siger de at jeg aldrig bliver rask igen og de kun kan give mig smertestillende for at forbedre min livskvalitet.
Den sidste sagsbehandler jeg havde inden jeg overgik til reva sagde at min sag var meget dårligt behandlet og jeg burde ha fået det flexjob jeg hele tiden har ønsket.
Men da det var dagen før jeg skulle starte i virksomhedspraktik, jeg fik denne super skønne sagsbehandler, kunne hun intet gøre.
Jeg er nu i en forretning 3 timer om dagen, skal op på 4 i næste uge.
Der siger de at jeg "bare" skal sige fra, hvis jeg ikke kan, men det kan jeg ikke.
Men de kommer hele tiden med spydige bemærkninger om at jeg har cheftider og jeg har ingen pauser osv, det er et helved..
Det er så smertefuldt og jeg har INTET liv med mine børn når jeg har fri.
Så hvad gør jeg så???
Skal på hospitalet d 24 for at tale med min læge om det, men jeg er så bange for at sige fra i frygt for at ryge på kontanhjælp.
Ved ikke om dette gir mening, er ved at blive vanvittig over at spekulere over min fremtid.
Venlig hilsen Yanmik
Der er noget helt galt i denne virksomhedspraktik for du skal have pauser, og du må også holde ekstra pauser hvis det er nødvendigt for at du klare afprøvningen.

Du skal sige fra, og du skal også kunne fungere på hjemmefronten, en virksomhedspraktik må ikke sluge al din energi.

Får du ikke besøg af din jobkonsulent hver 4 / 5 uge for der er det måske nemmere for dig at sige fra, og fortælle hvordan du har det med timetallet, og også hvordan kollegaer kommenterer dit timetal.

Det er altså også muligt at blive sat ned i tid ( jeg er blevet det 2 gange i min praktik ) du beviser intet ved at arbejde de timer de foreslår, du skal sige når tallet er for højt, eller optrapningen går for hurtigt. 1 time om dagen kan være meget at øge i tid om dagen, få jobkonsulenten med på f.eks 15. min og måske ned i tid.

Ved at sige fra i tide og kun arbejde i timer du reelt kan holde til, så beviser du også at de skal begynde at tænke i flexjob.

Så mit bedste råd SIG FRA
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat