Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2007, 17:06   #6
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Er du "Compliant"???

Citat:
Trylledyr skrev:
Det kræver for mig at se styrke og overskud til at være non-compliant. Det er fedt, når folk kan, for de får ting igennem, og der bliver i større grad lyttet til dem. Men jeg ved også, at styrke og overskud er en mangelvare, når man er på hælene i forvejen.
Søde Trylle

"Budskabet" eller snarere måske min hensigt med at udbasunere begrebet "compliance" her, der og alle vegne er at henlede folks opmærksomhed på at det findes og at det skal udryddes!!!

At det er u-r-i-m-e-l-i-g-t, at der sidder mennesker i offentlige stillinger og agerer små konger eller føler dem hævet over andre mennesker, blot fordi disse andre har behov for assistance!

Jow, "assistance" er ordet. Dette ord betyder at disse mennesker er sat til at anvende deres samfundsbetalte kvalifikationer til at (be)tjene dem der måtte have behov for at blive bistået og hjulpet videre!!!

I stedet dog - misbruger de dem der er i nød - til at hævde dem selv personligt og ved at afpresse disse "nødstedte" på denne måde, at hvis man ikke makker ret (underkaster sig, holder mund, føjer dem m.m. = "compliance" = "compliant adfærd" ) - opnår man ikke den rette assistance uagtet, at det står ingen steder, at man er forpligtet til at betale for den med sin selvrespekt og personlig integritet!

I min verden er "compliance-opkrævere" præcis den faktor, der er med til at forvandle "systemet" fra at være en "problemløser" til at blive en "problemskaber"! Det vil sige, fra da af bliver "systemet" en integreret del af sygdommen og/eller den "sociale begivenhed" der den egentlige årsag til, at man overhovedet er kommet på et skråplan!

Dette er faktisk mit hovedbudskab...."compliance-begrebet" kan kun virke sålænge man ligger under for det!

Desuden bliver sagsbehandlingerne forhalet, forsinket og dårligt forvaltet med tab af tid og helbred som følge af en "compliance-krævende" indstilling hos sagsbehandlere, læger m.fl. - og på denne måde kommer begrebet ikke alene til at række ud over psykiske skader på patienterne, borgere m.fl. her og nu - men vil også påvirke hele sagsbehandlingen vedr. den enkelte borger indenfor snart hvad som helst i det offentlige...

Og så er det at jeg siger: find dig ikke i noget, hvem du end er! B)

Eller med andre ord: hvor svært er det for den enkelte, at betragte sig selv som ligeværdig med de "myndighedspersoner" man er nødt til at opretholde kontakten med?

Er det totalt umuligt og hvis ja - hvorfor/hvordan oplever man sig selv som ringere end dem?
  Besvar med citat