Se enkelt indlæg
Gammel 15-03-2018, 00:02   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Desmon007,

Merudgifter § 100 kan egentlig først benyttes, når alle andre muligheder er afprøvet. Og § 112 hjælpemidler kan man som sagt ikke det bevilget her, blot for det er dyrere for at købe varme trøjer. (det har en anden fint forklaret dig - jeg er ikke selv altid god til at forklare. )

Da jeg sad og arbejdede med det, sendte vi jo altid den slags sager til Voksenteam, som behandlede § 100, netop fordi der ikke er tale om en slags hjælpemiddel, altså en varm trøje. Men at du har behov for disse ting af en anden slags årsag.

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg siden jeg skrev, men hvis de har sendt sagen videre til enkeltydelse, er det rigtigt, for at sikre sig, om de vil give dig enkeltydelse, såfremt du har en vanskelig økonomi. Hvis du IKKE har en vanskelig økonomi, bør sagen sendes tilbage til § 100 merudgifter, for så er alle muligheder for paragraffer afprøvet.. (kan nu så læse mig frem til, at de ikke mener det kan bevilges, sagt i tlf.)

Kan da godt forstå det er forvirrende med alle de svar, du får..

Du kan evt. lige ringe og høre, hvor din sag er henne og hvordan det går med den, inden du lige skal bede om et afslag.... Det er ganske normalt, at en sag skal sendes videre til den rette... og det er jo ifølge forvaltningsloven...

Held og lykke, håber du får det bevilget, enten som enkeltydelse eller merudgifter.

Mere til....... Prøv lige og find ud af, om du har andre MERudgifter end de her ting, du har søgt. Og har du prøvet at regne ud, hvor meget de kan koste de trøjer osv, som du har brug for? Der skal være mindst 6000 kr. årligt for at få bevilget merudgifter. Ellers må enkeltydelse var den eneste mulighed tilbage.... Der er som regel kun de her paragraffer: 112,113 - enkeltydelse samt Merudgifter § 100.

Sidst redigeret af curls; 15-03-2018 kl. 00:09. Årsag: Har læst dit indlæg #20....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat