Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2013, 20:00   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Der må eksistere et forudgående tilknytningsforhold mellem pigen og klinikken.
Hvad får dig til at antage det, herunder at det skulle være et relevant tilknytningsforhold?

(antager du henviser til: Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser, Aarhus)


Citat:
Og jeg hæfter mig ved, at det lige præcis er pigens forældre, der først og fremmest nægtes adgang til at besøge hende.
Er der noget specielt ved det forhold?


Der er ganske få situationer, hvor man kan frihedsberøves, herunder hindres i retten til at bestemme, hvem man ønsker at have kontakt til / omgås.

Retsaggørelser iht. straffeloven eller tvangsindlæggelse og tvang iht. lovgivningen omkring psykiatriske patienter er sådanne særlige tilfælde.

Og det bør almindeligvis være mere end ren cirkelargumentation [1], der er afsættet i sådanne sager.


Citat:
Det er jo også før set, at stærkt dysfunktionelle familiestrukturer kan lukke sig helt om sig selv, og dermed fastholde hinanden i illusionen om, at det der foregår er 'det rigtige', og at det er 'dem udenfor strukturen', 'samfundet', der er de stygge og farlige.
Ja, det kort kan man vel altid trække, hvis de faglige argumenter mangler?


Så vidt jeg har forstået sagen korrekt, så er det overordnede omdrejningspunkt i sagen en faglig strid imellem de somatiske og psykiatriske lægefaglige specialer.

Sådan en strid er set før, herunder i udlandet.


Citat:
Vi må have meget mere baggrundsinfo på banen her.
Rette behandling til den enkelte sygdom, må være nøgleordet.


Og er der en faglig uenighed om en given diagnose, må de enkelte fagspecialer op og bryde klinger på højt fagligt niveau.

Det frem for at et enkelt speciale, som et andet modefænomen i tiden, tager sig lov at udvide inklusionskriterierne til specialet og "køre klatten" uimodsagt på en måde, så man nemt lades tilbage med den opfattelse, at det - også her - overordnet handler om by proxy at italesatte (sundheds)økonomiske besparelser.



Note:
------

[1] Et eksempel på en cirkelargumentation:

Far til Lille Jens: Se Lille Jens der står en hest.
Lille Jens til far: Far hvorfor er det en hest?
Far til Lille Jens: Fordi jeg siger det ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat