Se enkelt indlæg
Gammel 14-09-2007, 14:41   #1
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
"Handicappet", om retten til at have et liv!

Tak for invitationen

Historie:

Gladsaxe Kommune - fratog mig hjælpen til, at jeg som handicappet, kunne leve et normalt liv!
Jeg er efter påkørsel af en spritbilist i 1983, erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne. Mit største handicap er, at min håndfunktion er forringet, at jeg kun kan holde fast i ting, og som følge deraf kan jeg kun lave ganske få ting i dagligdagen. Vigtigst er, at jeg ikke kan fungere for egen hånd.

I 1988 flyttede jeg i hus, købt for min erstatning. Jeg havde døgnhjælp fra 1988 og frem til januar 1992. Så fratog Gladsaxe Kommune mig min døgnhjælp, og satte mig på hjemmehjælp med 72 timer om ugen!

Aktuelle situation:

· I juli 2001 bliver min 13 år gamle bil udskiftet med en ny. Gladsaxe Kommune yder tilskud til at jeg kan fa den udskiftet i henhold til reglerne om "trivselsbil", til handicappede.

· Den l. august 2001 nedskærer Gladsaxe Kommune min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen - uden bevisførelse for i henhold til officielprincippet - om, at jeg er blevet mindre handicappet og, at jeg dermed kan klare mig selv. Nedskæringen er på 75%.

· Gladsaxe Kommune hensætter mig på hjemmehjælp som en anden uaktiv pensionist, uden mulighed for at opretholde et fysisk aktivt liv.

· Jeg kan hermed ikke benytte den "HANDICAPBIL" som kommunen har ydet tilskud til, og som jeg afdrager med et månedligt beløb på, de næste 6 år!

· Jeg er p.g.a. manglende førlighed tvunget til at benytte de få timer (39,5) om natten, da jeg ikke selv kan gå i seng, og stå op igen.

· Ugens 7 dage med et menneskes normale 8 timers søvn om natten, er lig med til 56 timers søvn om ugen. Jeg betaler selv for mere hjælp til, at dække natten - og til træning i Fitness-center - så længe det er økonomisk muligt.

· Herefter går dagene med at læse avis, se TV og sove i en stol jeg selv kan rejse mig fra. Jeg taber mig 14 kilo - der skal ses som tabt muskelmasse - og er tilbage i kørestolen igen.

· Københavns Amts Handicapkonsulent indstiller i brev af den 19.04.2004 til Gladsaxe Kommune, at jeg fuldt ud er berettiget til, at modtage hjælp i henhold til Service-lovens § 77 med 168 timer om ugen - og dermed hjælp hele døgnet. (Se siden: www.Benny-G.dk Handicapkonsulent)

November 2004 bliver Gladsaxe Kommune - af Det Sociale Nævn - dømt til, at jeg er berettiget til hjælp i henhold til Servicelovens § 77. (Jeg har tidligere haft døgnhjælp)

· Gladsaxe Kommune reagerer ved i afgørelse af 16. december 2004, at tildele mig 21 timer i døgnet - altså 147 timer om ugen.

· Selvom det er amtet der betaler hovedparten - præsterer kommunen altså, at ville hindre mig i, at kunne have et socialt liv om aftenen.

· Den 25. juni 2005 bliver Gladsaxe Kommune - af Det Sociale Nævn - dømt til, > at når det er besluttet, at jeg opfylder betingelserne for hjælpeordning, er det udgangspunktet for udmåling af hjælpen, at den skal dække hele døgnet <.

· Begrundelsen fra Det Sociale Nævn er endvidere, at kommunen ikke har godtgjort, at jeg kan klare mig med hjælp udmålt ud fra et mindre timetal.

Hjemmeside: www.Benny-g.dk

Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat