Se enkelt indlæg
Gammel 14-11-2016, 11:10   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Tro mig, det er LANGT sværere når vedkommende er anvist af kommunen.
Der bor en i mit område, der for længst ville være blevet smidt ud, hvis ikke kommunen havde "placeret" ham i den bolig.
Der har været utallige berettede klager, boligforeningen har vidst også bedt ham rette ind. Men intet er sket. Selv boligforeningens repræsentant, trak bare på skuldrene ved sidste afdelingsmøde.

Kan sagtens være at det er forskelligt, men her er det i hvert fald tilfældet
Det er generelt svært at smide folk ud af deres bolig.

For de beboere som er berørt af generne kan det ofte synes som om, at intet sker.
Når et boligselskab modtager en beboer-klage skriver boligselskabet til den påklagede. Og så sker der ikke mere, medmindre boligselskabet modtager en ny klage.
Hvis der går længere tid mellem klagerne kan det også være svært, fordi man så ser det som et nyt forløb.

Når der har været klaget over en beboer flere gange, så skal sagen først i beboerklagenævnet, og når en sag ender i beboerklagenævnet kan klageren ikke længere være anonym. Dette får nogle klagere til at hoppe fra. Desværre, men i nogle tilfælde fuldt forståeligt.

Derudover er der ting man kan smides ud for, og ting man ikke kan smides ud for.
Regler om husdyr og støjgener kan håndhæves juridisk, så hvis man f.eks. har anskaffet en hund trods hundeforbud i afdelingen, så kan man smides ud af sin bolig, men først efter advarsler.
Derimod er det noget sværere hvis det f.eks. er en beboer der efterlader affald på opgangen.

Hvis man som beboer føler sig generet af larm fra en anden beboer er det vigtigt, at man griber det rigtigt an.
Hvis det er muligt bør man starte med, at tale med den der larmer.
Ellers bør man aflevere en skriftlig klage til sit boligselskab. Og kollektive klager accepteres ikke, man skal klage hver især.
Skriv ned hvornår støjen foregår, af hensyn til senere dokumentation (præcis som når man kæmper med kommunen).
Når man har sendt den første klage, så venter man lige et par uger, eller deromkring, så boligselskabet lige kan nå at skrive til den påklagede, men hvis støjen fortsætter er det vigtigt at man klager igen, og igen, og igen, og igen..............

Mine forældre og deres nabo, havde engang problemer med en familie hvor forældrene skændtes og sloges, så det kunne høres i hele opgangen. Efter 2 år med gentagne klager endte det med, at familien blev opsagt.

Jeg har selv boet et sted hvor jeg gentagne gange klagede over en anden beboers voksne søn, som opholdt sig hos sin mor, fordi han opførte sig truende overfor mine børn. Jeg kan ikke huske hvor lang tid der gik, men i beboerklagenævnet fik de en advarsel, og lejemålet blev gjort betinget.
Et stykke tid efter flyttede de fra afdelingen.

Det er mit indtryk, at nogen flytter af sig selv når naboerne bliver ved med at klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat