Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2016, 12:46   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ragnarok i gaderne. Ja, troen kan flytte bjerge, men ikke i det kolde nord.
Se på Frankrig, de tør.

Uffe Elbæk!
Det lyder rigtigt, men det han henviser til er jo til det arbejdende folk! ?
Jeg synes absolut, at alternativet er et nyskabende parti med gode visioner, men som jeg har set deres partiprogram er det et parti for de ressourcestærke.

De har anbefalet en form for borgerløn, akkurat som de 3 fra: Oprøret fra midten.
Var det i firserne? Har ikke bogen mere.

Det er for mig en sovepude, og de syge der ikke har muligheden ud af (borgerløn) skal så hermed gå på en meget lav ydelse hele livet.
Kommer selv fra en højskole/radikal baggrund og trods store ændringer hos de radikale, bl. a deres "krigsliderlighed", hvor de før var et militærnægter parti er synet og kernen det samme som altid.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Ragnarok i gaderne. Ja, troen kan flytte bjerge, men ikke i det kolde nord.
Se på Frankrig, de tør.

Uffe Elbæk!
Det lyder rigtigt, men det han henviser til er jo til det arbejdende folk! ?
Jeg synes absolut, at alternativet er et nyskabende parti med gode visioner, men som jeg har set deres partiprogram er det et parti for de ressourcestærke.

De har anbefalet en form for borgerløn, akkurat som de 3 fra: Oprøret fra midten.
Var det i firserne? Har ikke bogen mere.

Det er for mig en sovepude, og de syge der ikke har muligheden ud af (borgerløn) skal så hermed gå på en meget lav ydelse hele livet.
Kommer selv fra en højskole/radikal baggrund og trods store ændringer hos de radikale, bl. a deres "krigsliderlighed", hvor de før var et militærnægter parti er synet og kernen det samme som altid.
Nu har jeg netop genlæst alternativets partiprogram, på deres nye hjemmeside.

Borgerløn erstattes af basisløn.

Men essensen er det samme. Beløbet er sat til 10.000 kr. Og trods der kan justeres på beløbets str. er det dog en lavere ydelse end den nuværende laveste ydelse, kontanthjælpen. Dog undtaget SU, men her må man tjene et vist beløb udover og det er for en afgrænset periode, samt mulighed for SU lån samt løn ved siden af, så jeg synes det er noget af en tilsnigelse, at gøre det attraktivt.

At det nuværende system er modbydeligt, og pløret, gør dog ikke Alternativets , basisløn til himmerige, kun fastholder det nogen mennesker i evig fattigdom.
De skriver det som om, at bare man giver folk fred, så springer at de lamme op og kan gå på vandet.

De har ret , når de mener at der burde ryddes op, men akkurat som en kræftsyg ikke skal behandles som en hjertesyg, så skal alle der af en eller anden grund ikke er selvforsørgende heller ikke behandles ens.

At være 22 år og rask og være 55 og syg er og kan ikke sammnlignes. det er jo nærmest gl. dags marxisme.
De er desværre i min optik stadig nogen glade hallal hippier
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat