Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2011, 14:57   #53
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej nala

Du skrev i den anden tråd, hvor du har fået det her oplyst af din sagsbehandler:

Hvis xxx vælger at sige nej til den operation der er tilbudt - for discusprolaps i brysthvirvel - hvor at der er risiko for førlighed og lammelse, og hvor man lægeligt ikke kan udtale sig om udfaldet af nævnte operation, i forhold til evt bedring af tilstanden- vil dette medføre at hendes tilstand lægeligt er vurderet stationær uden yderligere behandlingsmuligheder, med en varig væsentlig nedsat arbejdsevne. Så kan der tages stilling til om sygedagpengeretten kan forlænges iht. § 27, stk 2 eller stk 4.
xxx skal således afklares i en arbejdsprøvning via Socialt arbejdsmarkedscenter.


Så vil jeg sige, at sagsbehandleren efter min mening ikke har oplyst, at hvis du siger nej, så bliver du ikke forlænget, men at du hvis siger nej til en operation, så er din tilstand stationær og hun mener så, at du bør forlænges efter nr. 2 eller nr. 4.

Jeg ved ikke, om du har truffet dig en beslutning, men uanset hvad, så synes jeg ikke, at du skal lade dig påvirke af sagen i jobcentret omkring forlængelse af sygedagpenge, selvom det må være svært. Jeg tænker, at du bestemmer jo selv over din egen krop.

Hvis du sagde ja:
Forlænges du meget om muligt pga. du venter på operation. (tror jeg)

Hvis du siger nej:
Forlænges du efter nr. 2 eller 4, såfremt der ikke er en anden behandlingsmulighed i stedet for operationen. Og at tilstanden så er stationær.

Hvis de forlænger dig og synes du skal i arbejdsprøvning, skal det selvfølgelig være med alle de skånehensyn, du har brug for. Hvis din læge siger "kontradineret", altså at det vil kun forværre dit helbred. Der er nogen, som får arbejdsprøvning i deres eget hjem, hvor der kommer en og kigger forbi osv.

Jeg håber ,du har fået at vide af speciallægen, hvordan det egentlig er gået med de andre opererede, som har stået i samme situation som dig. Det ville måske hjælpe dig til at finde ud af tingene.

Hvis din sagsbehandler presser dig til at tage operationen, så bed hende om at lade være, da du selv bestemmer over din krop.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat