Se enkelt indlæg
Gammel 19-06-2011, 10:12   #12
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Ekspertsamfundet

Flot formuleret, Gunvor, og for mig handler det også om et ekspertsamfund, som er gået amok. Vi er allesammen idioter, systemet og dets (få) eksperter ved hvad der er bedst for os, og det hele er kørt ned i "one-liners". Du skal bare gøre xxx, så kører det. Når det ikke kører, så prøver du ikke godt nok, og så er du uvillig - dvs at der er noget galt med DIG.

Eksempelvis så er rygtræning den kur, som systemet har besluttet virker på rygproblemer. Man gør sig ikke mange tanker om, hvor den enkeltes rygproblemer kommer fra, eller hvad træningen skal gøre for kroppen hos lige præcis dig, eller at du ikke bare har ondt i ryggen men alle andre steder også - du skal bare træne, så går rygproblemerne over. Gør de ikke det, så er du ikke vedholdende nok, træner forkert, er psykisk lidt svag så du har behov for "ekstra støtte til træning", så må du bare starte på et lidt lavere niveau osv osv.

Når det så efter 25 år på den galej viser sig, at jeg har en genetisk bindevævsdefekt, som faktisk betyder, at jeg gennem alle årene skulle have trænet helt anderledes (og at hvis man havde gidet tage mig alvorligt, lyttet til mig, undersøgt mig ordentligt uden forudbesluttede diagnoser, så kunne den dårlige spiral måske være blevet brudt) - og at jeg pga alt det træning jeg har lavet, faktisk har ødelagt min krop - så kigger de den anden vej, stadig overbevist om deres egen ufejlbarlighed.... men dog uden at ville se mig i øjnene... Videre til den næste person i rækken. Og jeg sidder med en fp, som jeg gerne ville have været foruden.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat