Se enkelt indlæg
Gammel 20-01-2012, 06:22   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Jeg er selv i præcis samme situation som du.

Jeg har netop anket den midlertidige afgørelse fordi Ask lægger en alt for lille årsløn til grund for deres beregning.

De regner ud fra min løn på skadestidspunktet.....som så ligger snart 10år tilbage!!!!

I følge min sagsbehandler på FOA skal de regne ud fra hvad man ville have fået i løn i dag hvis skaden IKKE var sket.
Og ud over det er der netop afsagt dom for , at deltids ansatte skal regnes ud efter , hvad de kunne have tjent på FULD tid.

Et lille tvist er, at du kun opbærer retten til tabt erhvervsevne erstatning hvis din indtægt ender på et niveau som er min 15% mindre end den årsløn Ask ligger til grund for deres beregning.

For mig som var lavtlønnet kommunalansat betyder det derfor RIGTIG meget om vi snakker 15% mindre end 248000 eller 15 % mindre end 295000

I dit tilfælde skal du helt ned på månedsløn under 19000 sån ca, for at kunne få tabt erhvervsevne....


Derfor tror jeg Ask er interesseret i at få sagen igennem med så lille en årsløn som muligt.
På den måde afskærer de nemlig mange fra at kunne få erstatning for tabt erhvervsevne...
Vær lige obs på at når du er i flex, og under den gamle ordning må ASK ikke beregne dig ud fra din løn i flexjob, men kun ud fra hvad du kunne have tjent hvis der ikke fandtes flexjob, altså hvad du kunne have tjent på det ordinære arbejdsmarked. Det står faktisk på deres hjemmeside.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat