Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2011, 08:26   #2
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Som det er nu, kan man kun få sygedagpenge i 52 uger med mulighed for forlængelse. En forlængelse kræver enten at din tilstand er varig, stationær og ubehandlelig, eller at lægen udtaler sig om, at du inden for 2 år bliver så rask at du kan genoptage ordinært arbejde.

Ingen kan forlange operation med store risikoer, så du skal ikke gøre det kun for muligheden af at få dine sygedagpenge forlænget, jeg mener operation må være din egen velovervejede beslutning om, muligheden for i det mindste at blive smertefri. Samt at operation kun bør besluttes i samråd med din læge/læger.

Den er lidt tricky din sag, for operation er en behandlingsmulighed, som muligvis enten vil gøre dig rask igen, eller så meget bedre at du muligvis kan visiteres til revalidering eller fleksjob.

Hvad siger din læge til din tilstand uden operation? Er der mulighed for at lægen kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder? Er det muligt at lægen kan erklære at operationen er forbundet med en betydelig risiko for lammelser eller at operationen er experimentel?

Jeg tror at dèt kommunen mener med afklaring eller behandling er det rent lægelige, altså at du skal afklares rent lægeligt - kan du behandles eller kan du ikke?

Hvis lægen kan erklære at du efter operation og/eller genoptræning bliver rask igen inden for 2 år, så kan dine sygedagpenge forlænges - ellers er jeg bange for at du havner på KH, hvis lægen heller ikke på nuværende tidspunkt og uden operation, kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder.

Ikke nogen stor trøst, du er simpelthen faldet mellem to stole og faldet for sygedagpengebegrænsningen.

Er det en arbejdskade med en eller flere prolapser, så få det anmeldt som en arbejdsskade. Så længe der verserer en uafgjort arbejdsskadesag i Ask, lige så længe forbliver du på sygedagpenge. Dèt kunne være en mulighed, det lyder voldsomt med så mange alvorlige prolapser.

Andre kommer forhåbentligt på banen i din tråd.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat