Se enkelt indlæg
Gammel 12-02-2014, 22:08   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er groft!! Men samtidig ville det også være underligt, om man fx har 100.000 kr på en kassekredit, og så søger kontanthjælp - så er man jo ikke skråt på røven, for man har jo adgang til 100.000 kr! De bliver jo nødt til at lave nogle regler.

Kommunerne bruger mange kneb. De kan også finde på at sige at man må gå til banken og optage et lån, fordi DE ikke vil hjælpe med en given merudgift.

Nogen har måtte æde deres pensionsopsparing op, fordi kommunen så det som formue.

Jeg har hørt om folk herinde der er blevet pålagt at sælge deres bil og leve for pengene osv osv.

Loven giver ikke altid mening. For det er jo svinedyrt at leve af en kassekredit, specielt når man skal betale tilbage - hvilket igen går udover rådighedsbeløbet når man efterfølgende modtager kontanthjælp. Man kan sige de fastholder folk i en rigtig skidt situation!

Den eneste vej ud - som jeg ser det - er af gå til bankrådgiveren og beklage sin nød, og så HÅBE på h*n vil lukke den pr omgående og lave den om til et lån. Og få bankrådgiveren til at lave et skriftligt dokument på, at banken har lukket kassekreditten grundet usikkerhed mht økonomien.
Det vil kommunen ikke kunne gøre ret meget ved - banken bestemmer slagets gang og bestemmer selv, hvor mange risici banken vil tage.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat