Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2018, 19:56   #63
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er helt fantastisk at socialrådgiveren fra psykiatrien går med dig til møde, det kunne ikke være bedre.
Du bliver nødt til at tage det roligt, især nu hvor du har hjælp af socialrådgiveren.

Med hensyn til den forlængelse, så skal kommunen nu til at vurdere om du er berettiget til at få dine sygedagpenge forlænget ifølge en af de 7 forlængelsesmuligheder http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...uligheder.aspx

Jeg er overbevist om at attesten skal bruges til at vurdere om du er berettiget til forlængelse, de skal nemlig have en behandler, formentlig en læge til at svare på om det er sandsynligt at du bliver rask igen inden for et givent tidsrum, hvis behandleren svarer ja det forventer jeg, så kan sygedagpengene forlænges, hvis behandleren ikke mener at du kan blive rask foreløbigt så er du for syg til at få sygedagpenge og skal ifølge loven på jobafklaringsforløb.

Det er meget sandsynligt at du virkelig er så syg at du ikke er berettiget til forlængelse af sygedagpengene og at den del af kommunens vurdering er god nok.
Der hvor kæden efter min mening falder af, er hvor kommunen vælger at beslutte at du heller ikke er berettiget til et jobafklaringsforløb af en eller anden spidsfindig årsag, så som at de ikke mener at en personlighedsforstyrrelse er en sygdom, for det svarer til at blive raskmeldt af kommunen og dermed er du kun berettiget til kontanthjælp.

Men jeg er overbevist om at nu hvor du har socialrådgiveren til at hjælpe dig, så tør kommunen ikke på samme måde lave fusk og derfor vil resultatet enten ende med forlængelse eller med et jobafklaringsforløb, niveauet af din sygdom bestemmer hvad det ender med.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat