Se enkelt indlæg
Gammel 04-09-2016, 10:43   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Palsbo Se meddelelser
Vasen se mit link til Nordea på første side og der er igennem min pensionsordning på mit daværende arbejde.

Betingelserne er at mistet man sin erhvervsevne ved sygdom eller ulykke er man dækket af en % del af sin daværende løn. De har ved mig udbetalt i 4 år og forlænger den i februar i år med 5 år da jeg ikke var afklaret.

Er nu afklaret i hoved og røv siden da og han nu fået ftp. Altså vurderet til en erhvervsevne tæt på 0. Det er langt mere end deres krav og nu stiller de så tvivl.

Min er tegnet med dækning fra 50% erhvervsevne tab, som minimun. Nogle er med 2/3 dele som minimun altså 66% tab før den dækker.

Så har knap så strenge krav, som andre vil have og det er i led med en firmaaftale

Så ved ikke lige hvad deres problem er da jeg ingen evne har tilbage
Beklager, at jeg ikke fik læst ordenligt i første omgang, men tak for svaret.

Jeg har af min pensionskasse fået oplyst, at jeg kan søge om ca. 500 kr. om md, men det vil bare blive fratrukket i ledighedsydelsen. Har dog ikke undersøgt dette specifikt, da jeg i anden sammenhæng ved, løbende ydelser vil blive fratrukket, og er ærlig talt så fedt op med kommunen, at jeg ikke orker. De finder hele tiden på en eller anden undtagelse. Må jeg spørge dig hvilken ydelse du var på før du fik FTP?
Du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du synes det er for privat.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat