Emner: Syg igen
Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2016, 14:57   #27
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Den er jeg ikke hundrede 100% sikker på.

Men jeg må formode at når du bliver arbejdsprøvet så medtælles de ordinære pauser ikke.

Sådan som jeg har forstået reglerne så bliver din effektivitet vurderet i forhold til dine kollegaer, hvis du skal vurderes mindre effektiv kræver det at du kan få mindre arbejde fra hånden i et givent tidsrum end raske personer vil gøre.
Det kunne enten være fordi du arbejder langsommere, du laver flere fejl som skal rettes igen og igen eller du holder flere pauser end de raske kollegaer for at holde arbejdsdagen ud, der findes måske andre muligheder jeg ikke lige kan komme i tanker om.

I forbindelse med vurdering af antallet af arbejdstimer du kan klare, giver det heller ingen mening at indregne ordinære pauser i din arbejdsevne. Alt efter hvordan arbejdstimerne bliver fordelt på ugen er det jo end ikke sikkert at du kommer til at holde frokost, hvis du eksempelvis kommer til at møde 8-12.

Når det er sagt så er min egen erfaring fra min kommune at da jeg havde arbejdet mig op på et givent timeantal efter min første sygemelding, så mener min sagsbehandler nu under anden sygemelding at jeg er stationær og sagtens kan arbejde det samme antal timer som jeg lige nu er sygemeldt fra, jeg var også offentligt ansat og pauserne er dermed indeholdt i de timer som sagsbehandleren mener at jeg sagtens kan klare.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat