Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2009, 23:45   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Contra må slet ikke lave din profil Se:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6980
Hvis jeg var dig ville jeg OMGÅENDE skrive til sagsbehandler på kommunen at jeg forventer at (se linket) vil blive overholdt og at jeg derfor ikke i fremtiden agter at snakke ressourceprofil med conta.

Sammen med ville jeg SPØRGE efter muligheden for at blive revalideret.
Citat:

§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse og særlig ydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.

Stk. 2. Kommunen giver tilbud om revalidering, når erhvervsrettede aktiviteter efter denne eller anden lovgivning, herunder lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, ikke er tilstrækkelige til, at den pågældende kan klare sig selv.

Stk. 3. En revalidend har ret til revalidering uden hensyn til ægtefællens indtægts- og formueforhold.
Man kan godt få en revalidering med til en privat udd. De eneste hager er at en udd ikke må vare inder 18 måneder og helst ikke over 3 år (loven siger 5 men det er kommunerne ikke særlig vilde efter) OG at man som udgangspunkt revalideres til 100% selv forsørgelse... den skal du lige have i baghovedet, læs en evt. aftale grundigt i gennem, og sikker dig at du ikke revalideret til 100% selv forsørgelse, hvis du ikke mener at du kan det.
Under reva kan man få økonomisk støtte til nødvendige skoleophold bøger transport ol.

I brevet syntes jeg du skal bede om et møde med henblik på muligheden for at blive revalideret, forklar kort hvorfor du mener at det er noget der vil fungere for dig, og skriv at det vil være dig meget magtpåliggende med den udd, så du kan komme ud på job-markedet igen (skriv endelig IKKE selv forsørgende, med mindre du er sten sikker på at du kan blive det)

Du giver udtryk for at du ikke en gang aner om du overhovedet har en sagsbehandler på kommunen, det HAR! du, og det er denne som har det overordnede ansvar for at din tid hos Conta forløber korrekt. En del sagsbehandler vil bare så gerne at de kan få andre til at overtage det hele, men det kan og mås de altså ikke og som klient bør man holde fast i at man ikke vil finde sig i at de forsøger.
Når nu du ikke ved hvem du skal stile brevet til, kan du vælge at ring til kommunens hoved nr, og bare sige at du skal bruge navnet på en der har med revalidering at gør, fordi du gerne vil sende en ansøgning om det. Er det ikke den rigtige sagsbehandler har denne PLIGT til at sende dit brev videre til rette vedkommende, af samme årsag bør du i brevet skrive at du forventer at høre fra dem inden for 10 dage (rimelig tid, men skriv dage antal) hører du intet klager du, med en ny og kortere frist, hvor du samtidig skriver at hører du intet inden den dato, vil du se dig nødsaget til at klage til borgmesteren (når du så gør det sender du til hele kommunalbestyrelsen)

Inden mødet kan du vælge at kontakte din fagforening (hvis du er i sådan en) og forklare dem hvad der foregår, de er gode at have på sidelinjen, der til vil de muligvis kunne komme med noget brugbart du kan tage med til mødet.

Til selve mødet, tager du for det 1. en mob eller en MP3 afspiller der kan optage, og så optager du mødet (du vælger selv om du vil gøre det skjult, det er fuldt ud lovligt) lige så medbringer du en besider, gerne en du har sat ind i sagerne, og som har læst lidt på lektien. Og så husker du på, hele tiden at sige: "kan jeg få det på skrift?" jo mere du får på skrift, jo bedre stiller du dig selv, der til kan du IKKE stole på de ting du ikke kan få på skrift.
Dvs siger sagsbehandler nej fordi du har rødt hård (håber ik du er rødhåret *gg*) beder du om at få den § der siger det på skrift, siger sagsbehandler så at det kan du ikke få, eller får du det bare ikke tilsendt, så er det fis i en hornlygte, og du er ikke forpligtet til at tro på det, eller gøre det der er aftalt i den forbindelse. Netop til det er en optagelse smadder god, for du kan sikkert ikke huske alle de ting der er blevet lovet du vil få på skrift, det kan du nu, og du kan ikke mindst holde din sagsbehandler fast i at det er lovet.

Nå det var da så "lidt" at starte på, det lyder forhåbentlig langt mere indviklet og besværligt end det bliver, men hellere forebygge end helbrede *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat