Se enkelt indlæg
Gammel 12-12-2008, 11:43   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender ikke lige så meget til det arbejds prøvning (andet end jeg har deltaget)

Men jeg var her for 14 dage siden til møde igen igen med min sagsbehandler, og her var arbejds prøvning oppe og vende (tager mig snart sammen og skriver hele forløbet over i min historie)

Men det korte af det lange er jo at jeg endnu ikke har nogen faste diagnoser pga udredning men der er en del formodninger og det var så dem vi er nød til at opdatere ressourceprofil ud fra altså hvad lægerne mener det er og hvad nu hvis det er det osv...

Ved den samtale jeg havde for 14 dage siden snakkede min sagsbehandler så om at når hele den her ventetid på sundhedsvæsnet var overstået og der forelå nogen diagnoser (eller mangel på sammen ) så ville hun sende alle mine papir over til lægekonsulenten for at få ham til at vurdere dem og give en udtale om mine helbreds perspektiver og derfra skulle hun så vurdere om en arbejds prøvning var nødvendig eller om jeg kunne indstilles til pension på de papir ang helbred der var ...

Men hun fortalte med det samme at det var sjældent at papir alene kunne gøre det , og at en arbejds prøvning ville blive på vores reva da hun mente at de havde den største ekspertise til at hjælpe (fagfolk osv ) men jeg er jo så også meget heldigere stillet end flere her da jeg ikke har hverken forbier eller angst eller noget som helst andet , men kun fysiske problemer ...(og hukommelse og koncentration)

Og de ville så sørge for kørsel til stedet så jeg syntes det er fint nok...'(i sær da jeg ikke selv er sikker på at ftp er det rigtige ,men ved ikke om jeg kan gå lidt ned i tid og så forblive flekser det håber jeg )

Men når det er sagt så kender jeg til andre der har fået ftp uden arbejds prøvning hvor det var åbenlyst formålsløst men det har hver gang været pga fysiske sygdomme hvor man har kunne måle og se hvad det er der sker ...

psykiske er jo noget mere diffuse, men det er ingen undskyldning for at køre folk helt ned....

Men det var det jeg tænkte Razmo kunne det ikke være en ide at bede om et tiltag ala det helene skriver om, det må være bedre end at skulle ud og risikere en kæmpe nedtur..

Det burde være forbudt for kommunener at sende folk ud til noget der er dømt til at mislykkes , hvorfor blive ved at sende folk ud til for programmeret nederlag ...

Men jeg fatter ikke hvad kommunerne har gang i , jeg er i kontakt med en der har fået afslag på fleks pga manglende arbejds prøvninger...

Kommunen har så valgt at de i stedet for at prøve at få den fleks igang og finde en arbejds prøvning vedkommen kan klare , så vil man heller sende ham i jobtræning og det er et krav at han er der 37 timer og det er ikke med henblik på fleks job nææ det er med henblik på det ordinære arbejdsmarked gerne i rullestol (masser af papir på at han ikke kan være på det ordinære marked og masser af læge dokumentation ) samt kommunens egne private aktøre der skriver at han maks kan have et job på 3 timer om dagen ...

Sagsbehandleren kommentar til dette er , 37 timer i jobtræning eller stop på kontanthjælp (hans fleks ligger i ankenævnet ) og han er så to gange på 14 dage blevet kørt med ambulance fra virksomheden til skadestuen , og blevet ringet op af sagsbehandleren der har meddelt , nu er du hjemme og de kunne ikke finde noget , så du skal af sted på jobbet eller vi stopper kontanthjælpen ..

og der er han så nu

Der er noget galt i Danmark
  Besvar med citat