Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2006, 10:55   #15
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: arbejdspsykologtestning og praktik

Hej!

Må lige blande mig lidt i det med erhvervsevnen... Jeg ved at mange, mange kommer i klemme i systemet. - Har også selv været det, men det er dog blevet løst (får førtidspension pr. 1/12). Flere udtaler sig noget kategorisk om reglerne for timer i fleksjob m.m. Der er ikke noget officielt timetal for fleksjob, MEN man bruger ofte de 15 timer som en min. grænse, fordi arbejdsgiverne skal have lidt for deres penge: Det er i hvert fald ofte svært at argumentere for at ansætte folk i færre timer. Jeg har dog selv været i fleksjob, som startede med 12 timer og blev til 9 timer, UDEN vrøvl, så det kan lade sig gøre. Ved godt det nok ikke sker så tit (Og nej; det var ikke min tidligere arbejdsplads, men et nyt job ).
Med hensyn til førtidspension; der er reglerne heller ikke så entydige, der sættes ikke direkte tal på antal mulige arbejdstimer, der er "tilbage" i folk. For man kan jo faktisk få et skånejob/job med løntilskud, som førtidspensionist. Der er jo mange forskellige grunde til at folk får pension. Personligt har jeg både slidgigt og mén efter en ulykke, som gør at min krop ikke kan holde til noget, og så er det jo svært at passe et arbejde. Men, nogen, måske mere før i tiden (?), har jo fået pension p.g.a. af "sociale omstændigheder" og kan måske godt klare et job 8-10 timer om ugen. Bare nogle eksempler, ved godt at diskussionen og Verden er mere nuanceret end som så.:|
Ville egentlig bare gøre op med nogle af "myterne", måske kan det give lidt håb for nogle, at reglerne ikke er helt så snæversynede. Men, men ved også godt at det også handler en del om hvem, man havner i kløerne på Og, jeg vil ikke sidde her og være "overklog" bare fordi jeg, endelig, er sluppet "igennem" (det har altså også taget flere år, selvom jeg har haft fysiske skader siden jeg var seks år gammel, og bl.a. har fået vederlagsfri fysioterapi i ca. 10 år, og det får man ellers ikke så nemt; ens tilstand skal bl.a. være varig).
Og til Connie: Din kommune må da være rablende vanvittige!!!:@
Men, som andre også skriver; du kan godt melde dig syg i en arbejdsprøvning. Det har jeg selv gjort flere gange med læge OG jobkonsulents velsignelse.
Det virker som om din sagsbehandler/kommune har misforstået reglerne. Man skal (bl.a.) i samarbejde med borgeren finde et relevant arbejdssted til prøvningen.
Og til sidst: Det der med reumatologerne, det har jeg også været igennem. Til sidst sendte kommunen mig til arbejdsmedicinsk klinik (til en psykologisk "udredning" viste det sig senere, men det havde de ikke lige fortalt mig). Men, på arbejdsmedicinsk erklærede de at jeg var helt normal , og at jeg havde de og de fysiske begrænsninger og at jeg det ville være svært at finde et job, som var aflastende nok, bare transporten er et stort problem. Så nogle gange må de altså bøje sig for "overmagten"
Håber virkelig der sker noget i din sag, det er altså for langt ude ellers.
Held og lykke!

Mange hilsner fra Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat