Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2017, 13:27   #1
Anders2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Anders2 er ny på vejen
Paragraf 56 i stedet for flexjob

Kære alle. Jeg er helt ny her og dette er mit første indlæg. Kort fortalt har jeg været sygemeldt i 2,5 år med reaktiv gigt i venstre Knæ. Jeg er 43 år, uddannet sygeplejerske og bor i København.

Sidste sommer fik jeg derudover diagnosen generaliseret angst og var indlagt 11 dage på psykiatrisk afdeling. Er nu behandling for dette og har det bedre. Derudover er jeg for nogle år siden opereret i begge hænder for karpaltunnelsyndrom og har stadig problemer med hænderne.

Jeg mener angsten skyldes det lange sygdomsforebyggende, fyring osv.
Jeg har fortsat daglige smerter i knæet, og speciallæge siger at det er kronisk og der ikke er flere behandlingsmuligheder. i perioder kan jeg slet ikke gå.

Jeg kan ikke længere på sygedagpenge, men får rehabiliteringsydelse. I går var jeg til mit første møde i rehabiliteringsteamet, og der fik jeg at vide, at jeg ikke er syg nok til flexjob, men kan få en paragraf 56. Det skal siges, at jeg pt er i praktik, og er rigtig glad for dette. Jeg kan arbejde Ca 3-4 timer 3 dage om ugen som det er nu.

Kommunen siger at jeg nu skal have en jobcoach der skal hjælpe mig med, hvor jeg kan arbejde flere timer med mine skånebehov og så raskmeldes med en paragraf 56. Jeg kan virkelig ikke se hvordan jeg skal kunne arbejde mere med de smerter jeg hele tiden har, og kan mærke min angst kigger frem igen.

Mit praktik sted vil gerne ansætte mig, men jeg kan ikke leve af at arbejde 12 timer.
Hvad kan jeg gøre?
Hvordan kan jeg bruge en paragraf 56?
Jeg er meget fortvivlet og håber i kan hjælpe mig.
Anders2 er ikke logget ind   Besvar med citat