Se enkelt indlæg
Gammel 05-04-2018, 06:33   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ad 1. Så ved jeg ikke om mit tilfælde kan hjælpe men det skader jo ikke at prøve.
Jeg fik i 2015 arbejdskadeerstatning udbetalt som henhørte fra indkomståret 2013 men fordi de blev udbetalt i 2015 ville de betyde at min førtidspension blev nedsat i 2015.
Men fordi de hørte til 2013 kunne skat flytte dem fra 2015 til 2013 indkomsten og så indgik de ikke længere i beregningen for 2015 ifht min pension.

Man kan ikke selv flytte sin indkomst fra et år til et andet og skat sagde at det ikke “bare” er noget de gør, men fordi det ville have en økonomisk betydnig for mig andet end kun skatteberegningen gjorde det.

Så jeg ville kontakte skat og fortælle at du bliver økonomisk straffet nu for en udbetaling som hører til i 2013 og har brug for at de vil flytte pengene hen til det indkomstår de hører til. Evt skriftligt med dokumentation (jeg skulle aflevere mit erstatningsmeddelse med oplysningerne om hvilke år pengene hører til)

Samtidig meddelte jeg udbetalingdanmark at skat var ved at kigge på om indkomsten kunne flyttes til det korrekte indkomstår og jeg gerne ville have de venter med at nedsætte min pension til skat have lavet en afgørelse og det gjorde de.

Ligeledes ville jeg gøre med konnunen og bede dem rette fejlen, de burde kunne tilbagetrække og gensende dit tilskud med de korrekte datoer hvis du fortæller dem at du bliver starffet af udbetalingsdanmark pga kommunens fejl
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat