Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2017, 01:41   #8
Sheldon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Sheldon er ny på vejen
Jeg har netop fået godkendt fastholdelses fleksjob så det kan lade sig gøre, og Jeg bor endda i Københavns kommune, som jo ikke ligefrem er kendt for sin villighed til at godkende den slags. Det har taget et par år. Det er vigtigt at alle muligheder indenfor de såkaldte sociale kapitler er afprøvet og det skal dokumenteres skriftligt fx gennem møde referater og skriftlige aftaler. I mit tilfælde drejer det sig om paragraf 56, diverse hjælpemidler, mulighed for hjemmearbejdsplads og personlig assistance. Jeg får ligesom du immundæmpende medicin (men pga leddegigt), har diabetes og er endvidere stærkt synshandicappet. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning på andre arbejdspladser. Jeg henvendte mig selv på jobcenteret for at høre hvilke muligheder, jeg havde. De sendte mig videre til Handicap centeret, hvor Jeg fik det råd, at jeg under ingen omstændigheder skulle gå frivilligt ned i tid fordi den arbejdstid så ville danne grundlaget for beregning af evt ydelser. Undervejs har jeg været deltidssygemeldt. Det har været udfordrende, især fordi jeg selv har måttet tage affære - min chef har mange gode kvalifikationer, men det var også nyt territorium for ham. Mit råd til dig er at være opsøgende og sæt dig ind i reglerne og se at få talt med din leder om dine muligheder og inddragelse også gerne din læge.
Sheldon er ikke logget ind   Besvar med citat