Se enkelt indlæg
Gammel 20-04-2009, 15:08   #5
Bjala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: -
Alder: 51
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bjala er ny på vejen
Vedrørende udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengeudbetalingen

Ja, revalidering har været på tale, og i november lød det som om det var en formsag, og at revalidering og ny uddannelse straks ville falde på plads.

Siden var der snak om virksomhedspraktik, for at få afklaret min arbejdsevne, og se om jeg overhovedet kunne klare arbejdet som informationsmedarbejder.

Men alt er gået i stå nu, fordi der afventes en vurdering fra Arbejdsmedicinsk Klinik, i første omgang havde jeg en tid i juni, men nu er der blevet tilknyttet 2 ekstra læger til klinikken, så min tid blev flyttet frem til d.21.4.2009 - derindefra vil de forsøge at gøre alt for, at kommunen kan få et svar inden jeg falder for varighedsbegrænsningen (dejligt at møde lidt medmennesklighed).

Min helbredstilstand er ikke stationær og ikke færdigudredt, hvilket er begrundelserne for at stoppe sygedagpengene efter de 52 uger.


Jeg nærlæste lige brevet igen og overskriften lyder:

Vedrørende udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengeudbetalingen

Følgende forlængelsesmuligheder jf. dagpengeloven § 27 gennemgås:

§ 27.1.1. Revalidering overvejende sandsynligt.
"Denne mulighed kan ikke bruges på nuværende tidspunkt, da din helbredsmæssige situation ikke er tilstrækkelig udredt, hvilket gør, at der på nuværende tidspunkt ikke tegner sig et varigt billede af din helbredsmæssige tilstand. Det kan derfor ikke vurderes på nuværende tidspunkt, om din arbejdsevne er begrænset i et omfang, der nødvendiggøre revalidering ift. tilbagevenden til arbejdsmarkedet."

Der foreligger nogenlunde samme vurderinger i §27.1.2, blot med den tilføjelse, at ..."på nuværende tidspunkt vurderes det at min arbejdsevne ikke vil kunne afklares indenfor 26 uger".

§27.1.3 Når borgeren er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse indenfor 2 x 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningen.

..."Der foreligger ikke dokumentation for at du med sikkerhed fuldt genskaber arbejdsdygtigheden indenfor 2 x52 uger.
Der afventes vurdering fra Arbejdsmedicinsk Klinik efter undersøgelse d.21.04.2009. Denne formodes at kunne dokumentere, hvorvidt du er i en behandling, der forventer at bringe dig i stand til at blive fuldt arbejdsdygtig igen. Når vurderingen af de helbredsmæssige forhold er modtaget fra Arbejdsmedicinsk Klinik vil der med baggrund i disse blive vurderet, om dine sygedagpenge kan blive forlænget".


Længer nede i brevet står der:…”så snart den lægelige dokumentation er modtaget retur, vil der blive taget endelig stilling til om du opfylder en af betingelserne for at forlænge sygedagpengeudbetalingen udover varighedsbegrænsningen.
Vurderes det, at du opfylder en af forlængelsesbetingelserne, vil kommunen med tilbagevirkende kraft forlænge sygedagpengene”…

Sidst redigeret af Bjala; 20-04-2009 kl. 15:16.
Bjala er ikke logget ind   Besvar med citat