Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2017, 12:17   #14
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Liquid

Ang. diskrimination: allerførst der er ingen "hjemmel" til diskrimination i DK. Men man kan ikke bruge udtrykket "den danske stat", da det jo er for vidt et begreb at anvende. Du vil risikere, at møde modstand ved sådanne brug af ord, hvorfor det bliver endnu "mere op ad bakke". Ja, måske at nogle har lukket for at høre dig inden du har fået formidlet dit budskab/din sag.

På trods af dette, tror jeg, mange med et handicap må sande, at der ikke er lige forhold for handicappede, el. for den sags skyld for andre grupper, der bliver diskrimineret. Trods DK er er rigt land og efter min mening burde være kommet længere med indretning af samfundet i forhold til dette.

Hvis du vil dykke ned i og har overskud til det, så her et godt link omkr. diskriminationssager, som har været for domstolene:

http://www.alsresearch.dk/uploads/Do...rimination.pdf

Når det er sagt, tror jeg også diskriminationssager er "op ad bakke", hvis man har en diagnose uden klar relevans til ICD-10 og som der endnu mangler en del afklaring omkr. årsagssammenhæng i forhold til symptomerne rent lægevidenskabeligt.

Samtidig er det, som om kommunerne og deres beskæftigelsesforvaltning lever i dere egen boble set i forhold til diagnoser og hjælp til sygdom. På den ene side kan vi ofte læse, at diagnose i sig selv ikke giver en konklusion til at der hjælpes og på den anden side kan de samtidig netop bruge en diagnose til at fastholde, at en afgørelse. Det man på am. ville kalde en "catch-22", altså netop et udtryk for det paradoksale i dette.

Ligeledes er det en kendt sag, at også Jobafkalringsenhederne bruger den energi, som en syg borger bruger på sin sag til evt. at vende mod den syge selv. Virker som de tænker: når man kan bruge så meget energi på dette, så burde man bruge den energi til, at blive rask og få sig et job.

Og desværre understøttes beskæftigelsesområde, jo, af flertallet af politikere, der står i kø ved håndvasken med forskellige udsagn a la: "arbeit mach frei" (omsat i min samlebetegnelse) til !"alle må yde", det handler om at "tage sig sammen" og "skabe mening med livet via arbejde". Det er en politisk strømning, som har været der i mange år, hvorfor det jo også breder sig ud i samfundet. Helt glemt er: man skal yde efter evne.

I forhold til Jobcentret, tror jeg, vil du opleve, at de lægger vægt på din anerkendte diagnose, hvorfor du derfor bør afveje pro og contra i forhold til at kæmpe både med anerkendelse af EHS i ICD-10 (som efter mit kendskab ikke lægger lige ude i fremtiden) og få en hurtigst mulige afklaring i systemet med de kompromis, det kan komme til at koste dig.

Ang. behandling i udlandet, el. udredning i udland vil du også der støde på problemet omkr. du søger hjælp til en diagnose, som ikke er anerkendt. Hvorfor du ikke vil kunne få dækket det. Som Sortepigen skriver, er det selv svært for danske borgere m. borreliose (som er en anerkendt sygdom), at få anerkendelse i deres brug af tyske lab. Efter min mening berettiget pga. der i for mange tilfælde har været sjusk med deres undersøgelser. Ville dog ønske de var lige så striks på egen grund!

Mange hilsner

Gunvor
Godt beskrevet-
Så for et ½ - 1 års tid siden en udsendelse om el overfølsomhed i DR.

Det må kunne lade sig gøre at finde den, men hvis du ikke kan se tv heller kan jeg jo ikke henvise dig til at se den.
Men, hvis du kan vil du se, at der er en kvinde her i landet som er meget aktiv i forhold til at få anerkendt lidelsen.

Hun er gymnasielærer, og har rendt politikerne på dørene, og jeg mener at hun har oprettet en forening.
Hvis du ikke allerede kender til foreningen kan du forsøge, at få støtte der!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat