Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2011, 09:25   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1971 Se meddelelser
Hej allesamme, er ny på forumet.

Er på sygedagpenge, og har været det side 19-11-09 og er i behandling for mine div lidelser. Jeg har ventet på at komme i behandling, og er først startet i behandling for et par måneder siden.

Jeg har lige modtaget et brev hvor fra CAB/Jobcenter hvor de oplyser at mine sygedagpenge vil blive bragt til ophør pr 31/12-10, på tros af de afvender status fra min læge.
(De skal have mine papirer fra det sygehus, hvor jeg er i behandling. Som jeg også har sagt til dem to gange nu.)

Kan de stoppe mine sygedagpenge inden der er en afgørelse?

Jeg har fået udarbejdet en ressourceprofil som jeg ikke har set, burde jeg ikke have fået den?

Har prøvet at tale med min sagsbehandler men han er ligeglad, og nævner hver gang papirer, som jeg ikke har modetaget. Har bedt om aktindsigt, men den vil ikke komme før en gang i det nye år pga ferie...

Er ret frustreret og bekymret for hvad der skal ske nu.


MVH
Hej 1971,

Håber at du er ved at få lavet en klage over sygedagpenge stop. Husk endelig at få foretaget det på skrift og spild ikke tiden med at forsøge at få talt med din sagsbehandler idag, hun vil sikkert gøre alt for at undgå det.

Du skriver at de venter på en rapport fra din læge, er det en status rapport ? Denne vil sikkert forklare at du ikke kan indgå i en arbejdsprøvning pt., men det skulle du jo næppe heller kunne når du er i behandling på et hospital !! Spørgsmålet er så om de må stoppe dine sygedagpenge når du er hvor du er pt. !!??

Kender du sygedagpenge lovens §27 ? Du kan finde den på forsiden af K10 og den er utrolig vigtig at henvise til under din klage. §27 indeholder 7 pkt. hvoraf man mindst skal kunne komme under et af dem for at få forlænget sine sygedagpenge. Vi spørger indtil om du venter på behandling på offentligt sygehus eller hospital da dette også indgår i loven som en pkt. for evt. forlængelse. §27 lyder som flg:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Kilde: Lov om sygedagpenge

Rettelse i 2009, dog endnu ikke skrevet ind i loven, men altså stadig virkningsfuld.
16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394

Spørgsmålet er om du burde kunne forlænges iht. §27 stk. 3 som Gunvor og phhhw. vidst også har anført !!?? Kan ikke huske om den skal hedde 2 x 52 uger i stedet for 52 uger, Gunvor ??

Indlægget som du starter med kunne meget vel være partshøringen, dvs. varslingen om stoppet af dine sygedagpenge iht. §7a, er det ikke korrekt ? Kommunen skal nedfælde hele §27 i en sådan partshøring, det formoder vi er gjort ?

Og som der også henvises til, hvordan ser din rp. ud. ?? Den skal du have i forbindelse med stoppet, men det har du måske ikke modtaget endnu ?

Spørg hvis du er i tvivl, men sørg endelig for at klage over den foreløbige varsling eller afgørelse ?? Den vil kunne bruges i den videre vej frem ved behandlingen af din sag. Sygedagpenge loven er meget snæver og sagsbehandlerne ser dagligt deres snit til at smide folk af denne ydelse. Med §27 i baghånden vil der dog være store chancer for at du vil kunne blive forlænget iht, §27 stk. 3 som jeg ser det.

Sidst men ikke mindst skal kommunen efter leve §28 i forbindelse med varsling eller stop af sygedagpenge, den lyder som flg. og står tilsvarende på K10´s forside:

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.


EE

Sidst redigeret af Enteneller; 03-01-2011 kl. 09:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat