Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2020, 20:39   #62
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En tilfældig arbejdsskade, Ankestyrelsen stævnes

Jeg har arbejdet for Xxxxxxx kommune. I 2016 fik jeg arbejdsskade (bid). Fik anerkendt hos AES til 5 % men.

Jeg ankede og sagen blev sendt genvurdering hos AES. Her hævede de men graden til 18 %.

Xxxxxxx kommunes eget forsikringsselskab ankede afgørelse både anerkendelsen og mengraden.

Ankestyrelsen stadfæstede AES afgørelsen d 1 maj i år. Jeg har nu fået at vide at Xxxxxxxx kommunes eget forsikringsselskab vil stævne ankestyrelsen da de ikke mener det er den rette afgørelse.

Nu kommer mit spørgsmål. Jeg har ikke modtage den erstatning jeg er beriget endnu. Kan de tilbageholde erstatningen til stævningen er ovre? Der kan jo let gå et par år.
Vi snakker små 100.000 kr plus renter.
Jeg har min fagforening på sagen. Jeg er bare nysgerrig efter at høre jeres bud.



Du bør tage kontakt til en advokat, som kan vejlede dig.
min fagforening har jurister/advokater der kommer til at tage sig af det. Jeg er bare nysgerrig efter andres erfaringer.

Så få en snak med dem. Jeg tænker, at fordi sagen er stævnet, og derfor ikke afgjort. At du ikke skal forvente at få noget udbetalt, før retssagen er afsluttet.
jojo du kan tro jeg skal tale med dem.

Peter Hansen Sagen er afgjort ved Ankestyrelsen. Ankesagen er afsluttet. Hvad forsikringsselskaber efterfølgende stævner er din sag uvedkommende. Ankestyrelsen taber en del stævninger efterfølgende, som er dig uvedkommende: Du er jo ikke part i en efterfølgende stævning og har ikke opsætende virkning på din afgørelse
https://www.k10.dk/showthread.php?t=31037 Med venlig hilsen

Ankestyrelsen, bekymring over der afgørelser - K10 - Flexjob & Førtidspension

Forfatter Peter Hansen nu forstår jeg ingenting. Kan du skære det ud i pap. 😊

Peter Hansen; Det er AST afgørelse, som stævnes. Dermed er det AST, som kører sagen for Anette i retten.

Peter Hansen Du oplyser.: ""Ankestyrelsen stadfæstede AES afgørelsen d 1 maj i år. "" DIN sag er afsluttet. Efterfølgende stævner kommunens forsikringsselskab Ankestyrelsen, som i værste fald kan havne ved Højsteret om føje år. Min DIN sag er afsluttet, stadfæstet. Punktum. At kommunens forsikringsselskab stævner Ankestyrelser har du vel ikke modtaget noget på skrift om? Det er vel et forhold imellem kommunen og Ankestyrelsen? Med venlig hilsen

Peter Hansen; Hvis AST taber sagen i retten - at dommen giver forsikringsselskabet medhold. Så får Anette ingen erstatning. For så er arbejdsskadesagen tabt.

Peter Hansen https://www.ft.dk/samling/20051/spoe...NmZSvyWC-FHvTM Med venlig hilsen

Peter Hansen Det hele er noget juristeri: https://www.ft.dk/samling/20061/almd...179/387157.pdf Med venlig hilsen
Peter Hansen; "Forsikringsselskabet skal efter loven udbetale erstatningen inden fire uger efter Arbejdsskadestyrelsens afgørelse. Det gælder dog ikke, hvis forsikringsselskabet anker afgørelsen." Dette gælder også, når sagen tages igennem domstolen.



Peter Hansen En interessant uenighed, måske og muligvis. Patienter, borgere, skadeslidte, handicappedes numse vender altid bagud. ""Arbejdsskadestyrelsen har efter arbejdsskadelovgivningen mulighed for under vis- se omstændigheder at udbetale forskud på erstatning til tilskadekomne, hvis forsik- ringsselskabet anlægger sag ved domstolene og ikke vil udbetale den erstatning, der er fastsat i Arbejdsskadestyrelsen eller Ankestyrelsen. Det drejer sig om sager, hvor der ikke er tvivl om, at erstatningen vil blive tilkendt, også ved domstolene."" XXXXX. XXXXX XXXXX Håber du vender tilbage, med hvordan sagen udmunder, set med dine briller. Held og lykke med sagen. Med venlig hilsen 👍🤝😘


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat