Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2008, 23:43   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har også siddet og læst den sm afgørelse og jeg kan godt se det du siger socialnørden.

MEN når det er sagt så vil jeg sige at kommunerne må have et medansvar i dette. feks er jeg en af dem der selv har fået beskeden når du er fleksvisiteret så har du ikke noget at bruge fagforening/a-kasse til mere (beskeden kommer fra sagsbehandlere) og der er rigtig mange der får den besked og dermed melder sig ud i bedste tro (det kan vi så konstatere IKKE er nogen god ide og sjusk fra kommunernes side)


Når jeg læser den sm afgørelse så læser jeg det som en der ikke er kommet på arbejdet fordi busserne ikke kørte og det er derfor at vedkommen ikke kom på arbejdet, og derfor kan der ikke opnås ledighedsydelse ....

Men igen....

Hvad forestiller man sig at flekserne skal gøre, hvis der er strejke på deres arbejdsplads så kan de ikke varetage deres arbejde uden at gå under betegnelsen "skruebrækker" og det er jo ikke det der er meningen med fleksjobber....

Jeg syntes faktisk at kommunerne må tage deres del af ansvaret i dette (for min del så må også fagforeningerne ) hvor tit ser vi at fagforeningerne er ude og hverve flekser som medlemmer , jeg har tit mødt flekser som var målløse når jeg fortalte dem at de burde melde sig i fagforening....

Mange af dem havde jo netop hørt fra kommunerne at de bare kunne spare de penge....

Nå men nu kan vi da ikke sige kraftigt nok til de af flekserne der er herinde og som ikke er i fagforening RING OG MELD JER IND I MORGEN
og hør så jeres fagforening om hvordan i skal forholde jer i tilfælde af konflikt i foråret....

Nu skal vi huske at den konflikt der er lagt op til er inden for det offentlige , men man kan nok aldrig sige sig helt fri og sikker på at ens virksomhed ikke kan finde på at sympatistrejke det er set før .....
  Besvar med citat