Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2018, 18:43   #12
gloria zippo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2015
Lokation: Faxe
Indlæg: 8
Styrke: 0
gloria zippo er ny på vejen
hejsa.
og endnu en gang tak for hjælpen. Og som lovet en lille opdate fra mig.
Har talt med DUKH, og de sagde kommunen ikke bare kunne flytte mig fra sygedagpenge til ledighedsydelse. Jeg skulle parthøres og have mulighed for at klage. Dette står i loven om sygedagpenge paragraf 7.Det har min kommune lige glemt. Ikke det betyder noget økonomisk for mig, men DUKH fortalte der lige var faldet en afgørelse om selv samme problematik i landsretten. Jeg får i følge DUKH ikke noget ud af at klage. men jeg får nok en beklagelse.
Men jeg har kontaktet borgerrådgiveren i min kommune. Vi har spurt til hvilke love mm. kommunen har brugt i min sag, og hvorfor ikke vigtige mails, mellem SB og jeg ikke er med i mine akter. Jeg har aktindsigt. Så der venter vi på svar.
Og jeg har spurt team lederen i jobcentret om hvorfor jeg ikke måtte bruge min telefon som hjælpemiddel og om det er normalt i kommunen SB/Jobkonsulenterne ikke læser borgernes sag, før de indkalder/mødes med borgerne. Og der afventer jeg også svar.
Ifølge DUKH er der ikke nogen love der siger noget, men ombudsmanden har udtalt sig i 2005, at det er god forvaltnings politik at lade borgeren optage.
Så jeg venter igen. Men det er der jo desværre intet nyt i.
God søndag til jer alle
gloria zippo er ikke logget ind   Besvar med citat