Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2009, 09:12   #73
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Grunden til at jeg svarer som jeg gør, at jeg er førtidspensionist og alkoholiker på 1 - 2 kasser øl og 6 flasker vin om året, er at aflede samtalen fra mit helbred.

De fleste mennesker griber fat i mit alkoholforbrug og vil gerne have det uddybet, da de ikke kan se at det gør nogen til alkoholiker. Med det samme hentyder jeg til en af CHF udtalelser i TV om at førtidspensionister er sådan nogle der sidder på en bænk med en pose øl. Derved får vi en god snak om CHF´s politik i stedet for.
Fakta er desværre at et fjols er blevet forarget over at se mig slæbe 2 kasser øl og nogle flasker vin hjem for ca. en måned siden. Derved fangede jeg en mulighed for at dreje samtalen væk fra mine helbredsmæssige problemer, de fysiske altså for de psykiske nævner jeg ikke noget om.

Den med at det er hulens svært at snakke med udenforstående om hvorfor at man er førtidspensionist har jeg også kæmpet med i de første par år efter at jeg blev førtidspensionist. Det er blevet lettere med tiden, især da jeg er blevet bedre til at aflæse andres reaktion og svare derefter. Dem som absolut vil diskutere de bliver nu bare ignoreret, dem som spørger stille og roligt ind de får en forklaring.
At jeg nu bare ignorere visse personer skyldes at jeg er blevet p****træt af at rende panden imod en mur igen og igen.

Okay det er også blevet lidt nemmere at overbevise andre om logikken i at være førtidspensionist efter at jeg en del af tiden er blevet afhængig af min stok for at kunne færdes ude. Og at jeg nu tør vise mig udendørs med min stok.

Udover Razmo er der andre som har nævnt social angst, det har jeg om nogen også lidt af, så jeg svarer jer alle på en gang.
Efter en tid som førtidspensionist kan I begynde at arbejde lidt med jer selv. Give jer selv små mikroskopiske opgaver, hvor I selv mærker efter hvordan det går. Og på den måde langsomt overvinde noget af fobien. Nu har I tid til at giver jer selv den tid som I har brug for uden at der er nogle der presser jer. Min social fobi er ikke overvundet men reduceret på den måde.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat