Emner: Skam
Se enkelt indlæg
Gammel 10-01-2017, 00:12   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg lærte engang et trick i et eller andet aktiverings-forløb.
Folk har det jo med at spørge: "nå, og hvad laver du så?" og forventer at man svarer med sit arbejde.
Men det er jo et åbent spørgsmål, så man kan vælge at svare med sin hobby.
"hvad laver du så?"
"jo ser du, jeg hygger mig helt vildt med at læse nogen gode bøger, og så går jeg til bingo"
Så drejer man emnet væk fra hvad man ikke laver, og over på hvad man rent faktisk laver.

Arbejde og uddannelse ER ikke hvem vi er. Selvom vi ikke har uddannelse eller arbejde, så kan vi sagtens være interessante mennesker
Jeg begyndte f.eks. at interessere mig meget for politik på beskæftigelsesområdet, og politik kan der jo snakkes længe om (skal du nok dog ikke lige gøre med "tag dig sammen" typer).
Ellers så prøv at følge med i nyhederne. Bare sådan overordnet. Når man kan byde ind med de her relevante hverdags-emner, kan man ofte deltage i en samtale.

Så mit bedste råd: fokuser ikke på hvem andre vil have at du skal være. Fokuser på hvad DU har at byde ind med. For selvom man er arbejdsløs/hjemmegående, kan man sagtens være et interessant menneske

(Din kæreste, der har en uddannelse, finder dig jo interessant, selvom du ikke har en uddannelse. Så jeg er SIKKER på at der er noget, du skal bare lære at selv blive opmærksom på det )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat