Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2011, 11:00   #1
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Afslag pga for høj arbejdsevne?

Kære alle,

Jeg har med stor interesse læst mange indlæg fra Jer og hvor er her dog mange jeg føler med.
Desværre har jeg ikke kunne finde svaret på netop mit spørgsmål, så jeg håber at nogen kan hjælpe mig?

Jeg er tilbage i dette forum.. Desværre fordi jeg atter er blevet sygemeldt med depression / stress.

Fik afslag på flexjob for ca et år siden, men BAS vurderede at min arbejdsprøvning var utilstrækkelig, at Kommunen havde stoppet mine sygedagpenge ulovligt og at de skulle udbetales med tilbagevirkende kraft.
Desværre var jeg på det tidspunkt på randen af tvangsauktion og efterhånden tvivlende på om jeg nu ikke bare skulle tage mig sammen, som Kommunen mente... Jeg var så udmattet af at slås med dem...

Så jeg fik et fuldtidsjob igen. Med mange sygedage og til sidst fuldtidssygemelding - ny depression... Jeg holdt ud i 7 måneder og har nu været sygemeldt i 3 måneder.

Nu mener min Kommune, at jeg ikke kan opnå flexjob, da min arbejdsevne er for høj og de vil igen stoppe mine sygedagpenge... Min sag har kun været oppe på et kort ugentligt møde.

Min psykiater har skrevet, at det er decideret farligt for mig at vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår, idet en ny nedtur vil have konsekvenser i form af skader på min hjerne. Mine kognitive evner vil efter al sandsynlighed blive nedsat (f.eks. min korttidshukommelse)
Samtidig anbefaler han skånehensyn og nedsat arbejdstid - ca. 25-30 timer /ugen.

Min sagsbehandler kunne ikke oplyse hvor mange timer man præcis måtte kunne arbejde. Står der virkelig i lovgivningen at 25 timer er for meget arbejdsevne?

Jeg blev anbefalet at tage en snak med min psykiater omkring timeantallet og derefter ny samtale hos sagsbehandleren - og så tænker jeg, at jeg må være bedre rustet næste gang... Mon det vil være en god ide at skrive en oversigt over mine sygdomme dateret helt tilbage til spiseforstyrrelser og depression i mintidlige ungdom? Mine journaler fylder så meget, at jeg tvivler på at min sagsbehandler har mulighed for at læse dem igennem, men jeg kunne jo vedlægge dem som bilag?


Gode råd modtages med glæde - jeg er simpelthen så desperat over at jeg ikke kan få hjælp og dybt bekymret for mine små børns skyld, som efterhånden heller ikke kan klare flere af mors nedture... Ægteskabet er jo også ved at være lidt slidt over alle de økonomiske bekymringer og vi kan ikke engang sælge huset uden tab...

Hvad pokker gør man når man reelt er hundesyg og bare ikke kan få Kommunen til at hjælpe...

Mange hilsener

Bina

PS - det skal siges at jeg for nuværende er velmedicineret og at jeg i 2005 fik tilkendt revalidering - så denne mulighed er altså også prøvet...
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat