Se enkelt indlæg
Gammel 31-10-2018, 00:23   #223
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://propatienter.dk/sygdomme/kra...QUqO33isj5uSkc

Tidligere TV-boss: Sundhedsvæsnet lider af udtalt ulighed

PODCAST: Hvad skal patienter gøre, som ikke har talegaverne i orden, som ikke har penge, private sundhedsforsikringer, ekstra mentale ressourcer eller en læge som nabo eller en kiropraktor som ven? Det spørgsmål stiller journalist Arne Notkin, bl.a. tidligere chef på DR2 og chefredaktør på B.T., i dag til sundhedsvæsenet og dets politiske ledelse.



Hilsen Peter
Ja,hvad gør man?
Jeg kæmper som en kamphund, men er ved at løbe tør.
Kiropraktor fandt ved undersøgelse og scanninger, at jeg sandsynligvis har en hjerneskade efter fald i 2011.
Jeg har rendt spidsrod til diverse neurologer og hjertelæger.
Det er hospital som har henvist mig, men samtlige specialer har negligeret, når jeg har forsøgt at tale om faldet.
Kiropraktor undersøgte mig grundigt, og så på scanningerne og på hans egen opfordring ville han skrive til min egen læge, for at anbefale henvisning til hjerneskadecenter. Jeg modtog kopi med posten.

For ca. 1-2 år siden skrev en Reumatolog også til ham, hvorpå han sagde at han ikke var andre lægers tjenestepige. jeg blev ved og først da en veninde var med mig fik piben en anden lyd.
I dag sagde lægen råbende og vredt, ordret: Det skal han ikke blande sig i.
Jeg rejste mig og gik efter højst et minut.

Det sidste års tid har jeg forsøgt at skifte læge, men der er fuldt optaget i kbh.og omegn.
Der er oprettet midlertidige klinikker på Amager og Frederiksberg Hospital.
Det er skiftende hospitalslæger med travlhed og nu er jeg i tvivl om jeg skal søge det eller blive gruppe 2 medlem.
Det er meget svært at hitte ud af hvad det koster som gruppe 2 og jeg har søgt og søgt hvem der ansættes på de hospitalsklinikker.
P.s Jeg er folkepensionist med få midler.
Er der nogen her der kan komme med et råd, da jeg kun ånder pga børn og børnebørn. Livet er ikke et liv mere.
Der er meget mere i min historie, men det fører for vidt

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://borsen.dk/nyheder/opinion/ar...kdSolJBduXcjL8

Nogle mennesker skal fredes

Endelig bør Folketinget ved en revision af lovgivningen gøre det helt klart, at der er mennesker, som har så store permanente helbredsproblemer, at de umiddelbart skal tilkendes en førtidspension.

Det vil sige, at de ikke først skal slæbes gennem det "cirkus", som ressourceforløb desværre til tider har udviklet sig til for nogle mennesker.


phhmw

Ja, man mangler arbejdskraft og har sympatiske meninger om vores situation.

Noget sent kære Børsen.

Hilsen Peter
Det er jo kun af tvang af børsen skriver det. Goddag, Corydon, sov godt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat