Se enkelt indlæg
Gammel 05-06-2017, 20:18   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg får nervøse trækninger hver gang nogen ønsker at al hidtidig lovgivning skrottes og at der startes forfra.

De love som politikerne har lavet på det sidste, er blevet omtalt så positivt i medierne, forbedringer for borgerne, men formålet er ALDRIG AT HJÆLPE, formålet er ALTID AT SPARE PENGE.

Derfor har jeg en frygtelig anelse om at en ny lovgivning bare fjerner borgerens rettigheder og i stedet baserer sig på kommunens "vurderinger".

Derfor, med vores nuværende politikere, blå blok mod lilla blok, så bliver enhver ændring i loven næppe til fordel for borgeren, kun til fordel for kommunen og samfundsøkonomien og derfor håber jeg at de holder snitterne fra lovgivningen.
Jeg er enig, men når jeg skrev det så kategorisk er det fordi jeg netop har det som dig.

Så i den bedste af alle verdener, så burde man nedsætte et udvalg af uvildige.
Det kunne være jurister, der ikke er fedtet ind i politiske og eller lobbyvirksomheder.
Jurister og evt. andre faggrupper, som ikke arbejder i systemet og for systemet, og har en økonomisk interesse.
Der er jo flere fagfolk fra universiteterne som gang på gang har påpeget, at retssikkerheden ikke er opfyldt, når det gælder området bredt set.

Man kunne jo så tage lov for lov af de mange tusinde der efterhånden hersker på området.
Gennemgå dem med en tættekam og ydermere holde diverse love op mod hinanden.
Masser af rettigheder modsvares af sanktioner i anden lov, og jeg magter det ikke.

f.eks al den virak som hersker, hvis du modtager dit og dat fratrækkes det fra dit og dat.
Jeg har f.eks i 2 år førsøgt at finde ud af om en ydelse fra min pensionskasse på ca. 500 kr, om mdr. fratrækkes i min ledighedsydelse.
Københavns kommune siger ja, pensionskassen siger nej.
Jeg bad så pensionskassen sende loven ,men det står i nogle bemærkninger og svaret var: nogle kommuner gør det andre ikke.
Dette bare et eksempel på ugennemsigtighed.

Det kræver jo et godt helbred og fuldtidsjob at hitte rede i alle de regler, og selv for alm. dagpengemodtagere er der lovakter der fylder en hel varevogn.


Når man i folketingets flertal ikke ønsker ordentlighed overfor borgerne er jo til syvende sidst "vores" egen skyld.
De jeg kender som ikke selv har været i den jungle tror nærmest at jeg digter, når jeg fortæller om mine oplevelser, så det er jeg holdt op med.

Men ja, håbet er lysegrønt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg får nervøse trækninger hver gang nogen ønsker at al hidtidig lovgivning skrottes og at der startes forfra.

De love som politikerne har lavet på det sidste, er blevet omtalt så positivt i medierne, forbedringer for borgerne, men formålet er ALDRIG AT HJÆLPE, formålet er ALTID AT SPARE PENGE.

Derfor har jeg en frygtelig anelse om at en ny lovgivning bare fjerner borgerens rettigheder og i stedet baserer sig på kommunens "vurderinger".

Derfor, med vores nuværende politikere, blå blok mod lilla blok, så bliver enhver ændring i loven næppe til fordel for borgeren, kun til fordel for kommunen og samfundsøkonomien og derfor håber jeg at de holder snitterne fra lovgivningen.
P.s de holder jo netop ikke snitterne fra lovgivningen!
tillæg til mit næste indlæg
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat