Se enkelt indlæg
Gammel 23-10-2011, 14:46   #26
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af denuheldige85 Se meddelelser
Jeg har svært ved at drosle ned på de ting jeg føler jeg skal og gerne vil.. For jeg kan ikke klare at svigte andre...
og samtidig er jeg blevet "banket" i hoved med af læge og psykolog og psykiater hvor vigtigt det er at bevare de sociale forhold for at have positive oplevelser at holde mig oppe på...
Ja, det er også rigtigt at man ikke skal isolere sig, MEN det re altså også vigtigt at man ikke putter mere på dagsprogrammet end man kan holde til!

Nøgleordet er "skal" - det man føler man skal er det man er nødt til at skære væk i en periode. Der findes det man SKAL, det man KAN og det man VIL - og tricket er at finde balancen. Når mna har det rigtig skidt er det simpelthen nødvendigt at skære ned på aktiviteterne ellers bliver detnetop så uoverskueligt, at man lige så godt kan blive liggende i sengen.

Vil ikke påstå det er nemt - har selv lige ligget på sofaen i 2 uger, da alt bare føles for overvældende og det er sgu svært at komme op igen! Jeg tror du vil blive overrasket over hvor tolerante dine omgivelserer for at du siger nej, tak en periode. De føler det ikke som svigt - det er kun dig selv. Tværimod svigter du dem mere ved ikke at sige fra og køre dig selv ned....
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat