Se enkelt indlæg
Gammel 01-08-2015, 12:53   #1
Dytte3540
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 21
Styrke: 11
Dytte3540 er ny på vejen
Kan vi bruge VISO til noget?

Min datter på 20 år, som har diagnosen infantil autisme, har et ønske om at flytte hjemmefra inden alt for længe, men hun mangler hjælp til lære at klare alle de praktiske gøremål som f.eks. indkøb, madlavning, rengøring osv. osv. Og i det hele taget at få struktur på hverdagen.

Så har vi fundet ud af at kommunen, hvor vi bor, har et bo-tilbud, som vi er enige om er det helt rigtige.
http://www.sau.rm.dk/tilbud/botilbud...t-provstegade/
Vi har talt om det med hendes støtte-/kontaktperson - hun vurderer også at det vil være det rigtige.

Min datter har så skrevet til sin sagsbehandler i Familieafdelingen, at hun gerne vil drøfte muligheden for at komme til at bo i nævnte botilbud.

Svaret fra familieafdelingen lyder, at det kan familieafdelingen ikke bevilge (selvom de synes at det "lyder som en fin mulighed for dig i fremtiden"), det er kun socialafdelingen, der kan det.
De vil så i uge 33 undersøge, om der er mulighed for at gen-visitere min datter til socialafdelingen, som åbenbart er de eneste der kan bevilge bo-tilbud.

Og så står vi sikkert i samme situation, som for 4 år siden - familieafdelingen, som synes at det er en god ide, men som ikke har kompetence til at hjælpe, og socialafdelingen som ikke vil tage min datter, fordi de vurderer at hendes "funktionsevne ikke er varigt nedsat".
Resultat = min datter får ikke den hjælp, hun har brug for.

Jeg har læst lidt om VISO, men kan ikke helt finde ud af, om vi kan bruge dem til noget i denne forbindelse - nogen der ved det?
Dytte3540 er ikke logget ind   Besvar med citat