Se enkelt indlæg
Gammel 04-09-2016, 08:55   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Der er andre, der måske ikke får det fulde ftp-beløb udbetalt (fx brøkpensionister) og ftp'ere, der ikke har andre indtægter eller formue ud over ftp'en og som pga deres sygdom har nogle høje udgifter, som de selv skal dække. Det kunne være til bolig, transport eller behandling/medicin. Måske har de børn, måske er de enlige forsørgere. Og så dækker ftp'en måske kun lige nøjagtigt. At foreslå det så skyldes, at de ikke er gode nok til at planlægge deres økonomi, synes jeg så ikke er helt fair...

Derudover skal du tænke på, at de forslag Venstre er kommet med ikke kun rammer ftp'ere - men ALLE overførselsindkomster lige fra uddannelsesydelse til folkepension. Disse ydelser bliver mere og mere udhulet og vil blive mindre og mindre værd med tiden. Og så ender det måske med, at også du får problemer med at "planlægge din økonomi"...
Jeg tager stilling til førtidspension, på nuværende tidspunkt, for det er det som henvises til.
Og den har faktisk en generøs størrelse, også når der ikke er andre indtægter.

Hvilke øvrige situationer som folk har sat sig i, og årsager til reduceret indkomst eller øget forbrug er for den sags skyld uvedkommende, for min kommentar handler om den overordnede i påstanden om at folk på pension pr definition er fattige.

Har man børn er der også tillæg i form af børnepenge.
Dyr bolig kompenserer også ekstra.
Medicin og behandlingsudgifter må vi påregne at alle med kronisk sygdom har, så det er også et vilkår alle på pension oplever.

Hvordan ydelser udhules i fremtiden er for den sags skyld ikke en del af den problematik jeg i mit indlæg bringer på banen, mit indlæg handler om at det altid skal siges at pensionen er lav, selvom det faktisk ikke passer.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat