Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2011, 02:48   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Kan mine sygedagpenge blive stoppet, hvis min psykiater & hospitalet skriver: kronisk eller kun meget lille fremgang eller hvad de nu skriver???
Intet er sikkert når det kommer til sygedagpengene så ingen kan sige til dig at det kan de eller det kan de ikke
det der skal stå er stationær det betyder at du ikke kan blive helbredt , men også der kan det være et problem og nogen sb tager ordet kronisk som stationært så det kommer meget an på sb og andre omstændigheder
Citat:
Jeg har jo aldrig ifølge min første sagsbehandler være i en arbejdsprøvning. Har jeg ikke krav på at blive afklaret via en arbejdsprøvning???
Jo de skal afklare dig og krav på en arbejdsprøvning det ved jeg ikke lige om man kan kalde det men normalen er at man arbejdsprøver hvis det er muligt , men afklare dig det skal de ...

Læs evt her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

der er det meget godt forklaret hvad der skal ske

Citat:
Har læst flere steder her inde, at man skal ha lavet en resurse profil. Sådan en har jeg ikke fået lavet, i så fald, er det uden min viden. Synes også jeg har læst, at jeg skulle skrive under på en sådanne resurse profil og det har jeg med 100 % ikke skrevet under på.
De skal inden de stopper dine sygedagpenge lave en ressourceprofil den skal laves i samarbejde med dig og din sagsbehandler og den skal partshøres af dig (og underskrives ) det ville være rigtig smart hvis du allerede nu skyndte dig at søge om aktindsigt (erklæring finder du her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf) så kan du se hvad de har liggende omkring dig og om din sagsbehandler evt har lavet noget ressourceprofil (hvad du så skal klage over hvis det er aktuelt ) du skal være med og du skal kommentere den ..

Citat:
Det hele køre rundt i mit hoved. Kan jeg risikere, at de stoppe sygedagpengene? og hvad så men min/vores økonomi???? Jeg er gift, børn & hus. Ja min mand tjener godt, men vi har jo sat tæring efter næring og ikke efter om en af os, på en tidspunkt skulle blive syg! SÅ det vil slet slet ikke være til, at overskue hvis kommune stopper mine sygedagpenge. Jeg har rigeligt at slås med – hvis i forstår.
Igen nej de burde ikke kunne stoppe dine sygedagpenge når de ikke har afklaret dig , desværre er der mange kommuner der ikke overholder de gængse love så ingen kan love dig noget...

Citat:
Hvad skal/kan jeg gøre og hvad er mine rettigheder? ??
Allerførst er det aktindsigt så du kan se hvad der er i din sag, og så skal du rykke på skrift for en afklaring af din sag , du skal bede om at der bliver udarbejdet en ressourceprofil og laves en afklaring af dig, lige som det er vigtigt at du hele tiden følger med i din sag, sætter dig ind i ting som sygedagpenge stop og andre ting ...

Så vender du tilbage hertil efterhånden som du finder ud af tignene og så tager vi det et skridt af gangen , der er flere ting og flere muligheder ...

En ting er meget vigtig at huske og det er at inden de kan stoppe dine sygedagpenge skal du partshøres og varsles og her er det vigtigt at du får skrevet alle mangler ned .. (afklaring, ressourceprofil evt lægepapir der ikke er indhentet )

Hvis du vil hjælpe dig selv lidt på vej så kan det være en god ide at bede om aktindsigt ved div læger på den måde får du selv fat i dine papir og kan sende kopi til sb og på den måde være på forkant med tingene og sørge for at de får alle lægepapir som de evt har "glemt" at indhente ...

Det hele kan godt være lidt overvældene det kan vi alle snakke med om , men jo mere aktiv du selv er og jo mere du sætter dig ind i tingene jo større chance er der for at det går rigtigt til

Citat:
Uha, det blev en langt indlæg – sorry. Håber i der ude, kan hjælpe mig?

Lille mig
Ja de indlæg kan godt blive lidt lange men men der er jo meget på hjertet og meget man skal spørge om så bliv endelige ved med at spørger heller spørg for meget end for lidt
  Besvar med citat