Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2012, 15:14   #6
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Den her tidligere tråd om en artikel, siger det hele i overskriften: "De svage er de nye sorte"

http://www.k10.dk/showthread.php?p=206615

Det er trist at det er sådan
Tror desværre det ligger i menneskets natur, i en videreudvikling af mobning. Hvad sker der hvis du fjerner den mobbede fra en klasse? Ja så bliver der nok fundet et nyt offer. Og den der mobber (hyler med de andre ulve) undgår selv at blive mobbet.

Min mening er at det i høj grad er Joachim B. Olsen, der har gjort det legitimt at hakke på de svage.
Og Pia K. der har gjort det legitimt at hakke på indvandere.

Men... jeg vil bare sige, at der FINDES altså dem der ikke burde have haft FP.

Jeg var i et træningscenter, hvor pgl. kommer ind, og glad (nærmere pralende) siger til sine kammerater. "Jeg har fået min førtidspension!"

De snakker lidt om det, og så begynder han at rådgive en af hans kammerater, "Du skal bare gøre ligesom mig, true nogen med kniv og komme i fængsel, lave noget ballade. Så kan du også sagtens få det"

Der må det altså passe, at det er fordi det er lettere/billigere at opgive sådan en person, end at det er arbejdsevnen alene der er vurderet på. Eller i hvert fald er det pakket ind, i en nul-arbejdsevne skald.

Jeg nævnte oplevelsen til min kusine, som er fængselsbetjent, og hun kunne bekræfte at sådan kunne sagerne, endda ofte, ende. Hun fungere også som en slags SB for de indsatte.

Sågar min egen onkel, lavede så meget ballade, og kom med trusler mod sin SB og jobcenteret, (eller hvad det har heddet dengang) over at han ikke fik det, at han endte med at få det alligevel, relativit kort tid efter.

Når jeg nu selv er havnet der, at jeg håber på FP pga. psykiske problemer, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, at det er sådan nogen som dem, der gør det så svært at komme igennem nåleøjet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat