Se enkelt indlæg
Gammel 26-08-2016, 13:00   #22
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvad er grænsen? Min jobkonsulent advarer og siger, at hvis jeg finder fleksjob på 12 timer, vil man genoverveje min fleks tilkendelse, da jeg så når en mindsteløn.

Det mener jeg er noget vås! Så skal man godtnok have en høj timeløn.
Er grænsen ikke ca. 19 timer?
"Ankestyrelsens afgørelse i strid med reformen
Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob.

Ankestyrelsens formulering i sin afgørelse betyder, at personer med en nedsat arbejdsevne ikke må være i stand til at arbejde mere end 18,5 timer ugentlig for at være berettiget til fleksjob. Det er en klar stramning af kravene for tilkendelsen af fleksjob, der medfører, at færre personer med nedsat arbejdsevne vil blive tilkendt fleksjob, selvom de egentlig er berettiget hertil ifølge loven.

Ankestyrelsens principafgørelse er således i strid med både hidtidig praksis og loven, herunder formålet med reformen."

http://elmer-adv.dk/nyheder/ankestyr...-lovgivningen/

Udover det, så skal man huske at tale om effektive timer.
En kan måske have 37 timer om ugen, men være 50% effektiv. Den person kan bestemt være fleksjob-berettiget.
Omfattende skånebehov kan også have noget at sige
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat