Se enkelt indlæg
Gammel 06-09-2017, 08:17   #73
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Reglerne er som følger:

Sara Metx Mørch
Beskæftigelsesministeren Ved Stranden 8
1061 København K
T +45 72 20 50 00 E [email protected] www.bm.dk
CVR 10172748

5. september 2017

Kære Sara Metx Mørch Tak for din mail.

Jeg kan fortælle, at der ikke er fastlagt en grænse på et bestemt antal timer, man minimum eller maksimum må kunne arbejde i et fleksjob. Betingelsen for at blive visiteret til et fleksjob er, at ens arbejdsevne er væsentligt og varigt nedsat – sådan var det også inden fleksjobreformen fra 2013. Og det beror altid på en samlet, konkret vurdering af den enkeltes situation, om betingelserne for fleksjob er opfyldt.

Den enkeltes arbejdsevne er ikke kun et udtryk for, hvor mange timer man kan arbejde om ugen, men også hvor intensivt man kan arbejde, og jeg vil lige nævne, at hvis man kan arbejde på fuld tid med en effektivitet på 100 procent, så har man ikke behov for at være i fleksjobordningen.

Når man er blevet visiteret til fleksjobordningen, og man finder et konkret fleksjob, så skal jobcenteret vurdere, hvor mange timer man kan arbejde i det job og med hvilken intensitet, samt hvilke skånebehov der er nødvendige i jobbet. Ud fra det kan man med arbejdsgiveren indgå en aftale om fleksjob og aflønning. Formålet er, at arbejdsgiveren og den ansatte får det bedste grundlag for at indgå en aftale, der sikrer, at man som ansat i fleksjob får løn for sin arbejdsindsats, og at de nødvendi- ge skånebehov bliver opfyldt.

Du skal have tak for, at du tog dig tiden til at skrive til mig. Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Troels Lund Poulsen

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat