Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2019, 19:01   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mette Frederiksen Socialdemokratiet pt Statsminister

Mette Frederiksen Folketinget mener jeg, efterhånden kræver borgernes opmærksomhed.

Opmærksomhed, fordi Mette Frederiksens fleks - og førtidsreformer gør befolkningen ondt. På alle områder.

Mette Frederiksen har med sine udtalelser og meninger vist at Peter Hummelgaard sandsynligvis ikke kommer til at justere på reformerne, som Mette Frederiksen åbenlyst har det godt med.

Derfor bør hun have borgernes opmærksomhed og fokus.

Her fra Folketinget:

https://www.facebook.com/lisbethriis...35259963252261

Af
Lisbeth Riisager Henriksen respekteret debattør og blogger.

I spørgetimen i Folketinget i dag spurgte henholdsvis Pernille Skipper og Pernille Vermund statsminister Mette Frederiksen om, hvordan hun og regeringen forholder sig til jobcentersystemet og reformerne af førtidspension, fleksjob og kontanthjælp, herunder de mange grelle eksempler på mishandling af syge mennesker..

Det var efter min opfattelse en meget hård statsminister, som udviste meget lille vilje til at komme de mange syge og reformramte, som er i klemme i systemet, i møde.

Dels fik hun gentaget en række gange, at hun mener, der er mange, der snyder systemet - det tæller åbenbart mere end hensynet til de syge. Hun påstod her flere gange, at eksempelvis mange indvandrere har snydt sig til forsørgelse.

I den sammenhæng udviste hun desuden kæmpestor mistillid til lægers faglighed helt en masse og sagde, at man ikke kunne bygge tilkendelser af førtidspension på lægeerklæringer alene. Hun påstod simpelthen, at man ikke kan stole på lægeerklæringer og nævnte et eksempel på en læge, der havde givet falske erklæringer til en række personer, der søgte indfødsret.

Og da Pernille Skipper nævnte, at så mange som 1.950 personer er afgået ved døden senest et halvt år efter tilkendelse af førtidspension efter Frederiksens reform fra 2013, så nedtonede ministeren det og sagde, at der var "(enkelt)eksempler" på uheldig behandling.

Jeg tror næsten aldrig, jeg har hørt Mette Frederiksen udvise en så hård og afvisende attitude, som hun anlagde i dag, selvom hun helt formelt bekræftede, at kontanthjælp "principielt er en midlertidig ydelse", men at "det er kompliceret...", og at "der er visse problemer med ressourceforløb" (citeret efter hukommelsen).

Der er tale om den største disrespekt, en dansk statsminister efter mit kendskab nogensinde har udvist til læger som faggruppe betragtet, og at hun ligeledes udviser mindre tro på eller tillid til læger og syge borgere (patienter) end til folk, der arbejder i beskæftigelsessystemet - om de så kommer ind fra gaden med 6 ugers socialfaglig kursus i bagagen eller de har en socialrådgiveruddannelse.
Jeg har godt hørt hende udtale sig meget grelt om læger før. Men jeg synes, det her er uhørt groft og ganske grotesk!

Hør Pernille Skippers spørgsmål til statsministeren og statsministerens svar omkring timetal 1:12 og Pernille Vermunds spørgsmål til ministeren og hendes svar omkring timetal 1:38.

Hvis nogen læger herinde ville reagere med et debatindlæg eller andet i pressen, ville det være meget velkomment.

Tænk, at ministeren kan få sig til at vise generel mistillid i den størrelsesorden til en hel faggruppe af folks rigtige læger! Mon hun så også mener, at læger lyver, når de giver folk diagnoser, og disse mennesker ikke har kontakt til beskæftigelsessystemet?

Efter min mening står hun bag reformer, som indebærer tortur af de mest syge i systemet. Det er meget alvorligt, og det er grotesk, at hun udviser så lidt forståelse for alvoren i denne kritik og endnu ikke har anerkendt rækkevidden af dokumentationen for denne kritik.


https://www.altinget.dk/artikel/live...HuAJwV-HErySm4

Lyt selv, kære medborgere, hvad vores Statsminister mener.

TV: Hver anden tirsdag får partilederne uden for regeringen lejlighed til at stille statsministeren spørgsmål, som hun ikke har haft mulighed for at forberede sig på. Se hele tirsdagens spørgetime med Mette Frederiksen her.

Mette Frederiksen har tidligere udtryk at hun er ked af det:

https://www.bt.dk/politik/mette-f.-o...rigtigt-ked-af

En del mennesker, der burde få en førtidspension, får det ikke i dag, og alt for mange ender i opslidende og udsigtsløse arbejdsprøvninger, erkender formand for Socialdemokratiet Mette Frederiksen om den reform af førtidspension, som hun selv stod i spidsen for, da hun var beskæftigelsesminister i 2012.

Mette Frederiksen har gjort sin stilling op i forhold til lægestanden og befolkningen.

LYT præcis til, hvad Mette Frederiksen siger:


https://www.youtube.com/watch?v=4shGnmemrx4

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat