Se enkelt indlæg
Gammel 25-10-2016, 23:11   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Det strider meget imod skånebehov beskrevet af den sidste speciallæge : Undgå løfte-bæreopgaver og det skal være hensyntagende aktiveringstilbud.

Min læge mener ikke han kan forbyde hende det, men kan det passe ??
Jeg tror det kan være fordi det er en afprøvning du skal i.

For at vurdere din arbejdsevne er de nok nødt til, at gå lige til grænsen og måske endda overskride den.

Er man derimod visiteret til fleks, og skal i et fleksjob, så skal jobbet respektere skånehensynene.

Det handler om, at der er forskel på, om det er et job du skal være i fremover, altså lang tid, eller om det er en afprøvning, hvor du skal være i en forholdsvis kort periode.

Det eneste du kan gøre er, at sige fra i god tid, velvidende, at de vil prøve at presse dig.

Hvis de bliver alt for stride, så må du evt. bede dem om, at skrive under på, at de tager ansvar for forværring af dit helbred.
Problemet kan jo bare blive at bevise, at en evt. forværring er opstået p.g.a. afprøvningen.

Men tag en kopi af din dagbog med, og vis dem den.

Sørg for, at det også fremgår af din dagbog, at du har forhøjet din dosis af medicin, og hvilke konsekvenser det har.

Kvalmen kan være p.g.a. medicinen, men det kan også være p.g.a. selve smerterne.
Når man har stærke smerter producerer kroppen endorfiner, som kan være lige så stærke som morfin.
Der står lidt om det her: https://da.wikipedia.org/wiki/Endorfiner
Google evt. selv videre.

Jeg har selv oplevet en sådan reaktion i en periode hvor jeg var i arb.prøvning.
Jeg havde sat et fad lasagne i ovnen, og da jeg kom ind i stuen måtte jeg hurtigt styre mod den nærmeste lænestol, for ellers var benene forsvundet under mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat